- 652
- 1000
- 1000
- 1000
واقع بینی و احساسات معنوی در قرآن( تفسیر سوره محمد(ص))، جلسه بیست و سوم
سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع " واقع بینی و احساسات معنوی در قرآن (تفسیر سوره محمد(ص))"، جلسه بیست و سوم، سال 1402
در مورد روش تربیتی قرآن و راهبرد هایی که قرآن برای اداره احوال و افکار عمومی اتخاذ می کند صحبت هایی کردیم. قرآن ما را واقعبین بار می آورد و این یک خط و سیر و مسیر در قرآن کریم است و این برعکس تصوری که مردم از دین دارند. توصیف واقعی بهشت و جهنم یکی از مصادیق واقعبینی در قرآن کریم است. یکی از خطوط تربیتی قرآن صحبت در مورد سعادت و شقاوت یعنی ایمان و کفر است. حق و باطل و بهشت و جهنم خط وسطی ندارند. ما باید تکلیف خود را در انتخاب هدف مشخص کنیم. توجه به قله سعادت و خوشبختی و اوج شقاوت و بدبختی در سوره محمد مدنظر است. خداوند خیال پردازی درست را قبول دارد و به آن بال و پر می دهد و اجازه می دهد ما با خیال در بهشت پرواز کنیم. پس واقع بینی یکی از خطوط قرآن برای تربیت ذهن و فکر ماست. خداوند در مورد خط میانه و افرادی که در آن قرار دارند توضیحی نمیدهد. ادبیات قرآن با زبان نوجوانان متناسب است و با ادبیات نوجوانان هماهنگی دارد. کافران در حقیقت مولا و پشتیبانی ندارند. خداوند در همین یوره محمد دو خط ایمان و کفر را در مقابل هم آورده است و اهتمام قرآن در پرداختن به قله هاست.
در مورد روش تربیتی قرآن و راهبرد هایی که قرآن برای اداره احوال و افکار عمومی اتخاذ می کند صحبت هایی کردیم. قرآن ما را واقعبین بار می آورد و این یک خط و سیر و مسیر در قرآن کریم است و این برعکس تصوری که مردم از دین دارند. توصیف واقعی بهشت و جهنم یکی از مصادیق واقعبینی در قرآن کریم است. یکی از خطوط تربیتی قرآن صحبت در مورد سعادت و شقاوت یعنی ایمان و کفر است. حق و باطل و بهشت و جهنم خط وسطی ندارند. ما باید تکلیف خود را در انتخاب هدف مشخص کنیم. توجه به قله سعادت و خوشبختی و اوج شقاوت و بدبختی در سوره محمد مدنظر است. خداوند خیال پردازی درست را قبول دارد و به آن بال و پر می دهد و اجازه می دهد ما با خیال در بهشت پرواز کنیم. پس واقع بینی یکی از خطوط قرآن برای تربیت ذهن و فکر ماست. خداوند در مورد خط میانه و افرادی که در آن قرار دارند توضیحی نمیدهد. ادبیات قرآن با زبان نوجوانان متناسب است و با ادبیات نوجوانان هماهنگی دارد. کافران در حقیقت مولا و پشتیبانی ندارند. خداوند در همین یوره محمد دو خط ایمان و کفر را در مقابل هم آورده است و اهتمام قرآن در پرداختن به قله هاست.
تاکنون نظری ثبت نشده است