- 798
- 1000
- 1000
- 1000
نهضت عاشورا، طرحی برای نجات امت اسلام از فتنه ها، جلسه پنجم
سخنرانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری با موضوع "نهضت عاشورا، طرحی برای نجات امت اسلام از فتنه ها"، جلسه پنجم، سال 1401
عرض کردیم که حضرت سیدالشهداء طی خطبه ای خودشان را معرفی کردند و بعد از حمد و ثنای پروردگار خودشان را با اوصافی معرفی کردند و فرمودند ما حزب الله پیروز هستیم. در قرآن هم در چند جا از این کلمه حزب الله استفاده شده است، یکی در صف بندی ارتداد و دیگری در صف بندی حزب شیطان است. این حزب مرتدین و حزب شیطان در داخل خود امت اسلام است.حضرت دو خصوصیت دیگر هم فرمودند که در قرآن هم آمده است و موقف ائمه را معین میکند. یکی این است ما عترت و نزدیکان حضرت رسول هستیم و ما ذوی القربی پیامبر اکرم (ص) هستیم. وجود مقدس نبی اکرم (ص) دارند امت سازی میکنند و دستور میدهند به مودت ذوی القربی. در روایات و آیات هم به این مودت ذوی القربی اشاره شده است و پیامبر فرموده است اگر می خواهید مزد رسالت من را بدهید، مودت ذوی القربی را داشته باشید. این مودت ذوی القربی یک مسیری را در عالم باز میکند و این تقرب، یک تقرب خاصی است و سبیل الی الله با این تقرب باز میشود. همه امت ها زیر دست رسول اکرم (ص) هستند و وقتی می خواهند امت بسازند یک امام دارند که هادی است و هدایت میکند. در این امت سازی یک امام و یک مأمومی لازم است که بین اینها باید یک رابطه مودتی برقرار باشد و این رابطه باید رابطه تولی و تبعیت باشد. داستان مباهله هم همین است، نجرانی ها وقتی دیدند که حضرت رسول با اهل بیتشان آمده اند دیگر پی به حقانیت پیامبر بردند و دیگر مباهله نکردند و راضی به پرداخت جزیه شدند. این راهی که پیامبر در عالم باز کرده اند با رفتن پیامبر بسته نشده است. پیروز نهایی ائمه و پیامبران هستند و ادامه رسالت نبی اکرم با مودت ائمه امکانپذیر میشود و این مودت سبیل است برای رسیدن به حزب الله الغالبون. ذکری از عالم بالا نازل شده است و این ذکر اهلی دارد که اهل این ذکر نبی اکرم و ائمه هستند. باری که روی دوش اهلبیت هست نیازمند عصمت هست که اهلبیت دارند. اهلبیت کسانی هستند که فضیلت وحی در دست آنهاست و در مقام عصمت طرح نبی اکرم را جلو می برند.
عرض کردیم که حضرت سیدالشهداء طی خطبه ای خودشان را معرفی کردند و بعد از حمد و ثنای پروردگار خودشان را با اوصافی معرفی کردند و فرمودند ما حزب الله پیروز هستیم. در قرآن هم در چند جا از این کلمه حزب الله استفاده شده است، یکی در صف بندی ارتداد و دیگری در صف بندی حزب شیطان است. این حزب مرتدین و حزب شیطان در داخل خود امت اسلام است.حضرت دو خصوصیت دیگر هم فرمودند که در قرآن هم آمده است و موقف ائمه را معین میکند. یکی این است ما عترت و نزدیکان حضرت رسول هستیم و ما ذوی القربی پیامبر اکرم (ص) هستیم. وجود مقدس نبی اکرم (ص) دارند امت سازی میکنند و دستور میدهند به مودت ذوی القربی. در روایات و آیات هم به این مودت ذوی القربی اشاره شده است و پیامبر فرموده است اگر می خواهید مزد رسالت من را بدهید، مودت ذوی القربی را داشته باشید. این مودت ذوی القربی یک مسیری را در عالم باز میکند و این تقرب، یک تقرب خاصی است و سبیل الی الله با این تقرب باز میشود. همه امت ها زیر دست رسول اکرم (ص) هستند و وقتی می خواهند امت بسازند یک امام دارند که هادی است و هدایت میکند. در این امت سازی یک امام و یک مأمومی لازم است که بین اینها باید یک رابطه مودتی برقرار باشد و این رابطه باید رابطه تولی و تبعیت باشد. داستان مباهله هم همین است، نجرانی ها وقتی دیدند که حضرت رسول با اهل بیتشان آمده اند دیگر پی به حقانیت پیامبر بردند و دیگر مباهله نکردند و راضی به پرداخت جزیه شدند. این راهی که پیامبر در عالم باز کرده اند با رفتن پیامبر بسته نشده است. پیروز نهایی ائمه و پیامبران هستند و ادامه رسالت نبی اکرم با مودت ائمه امکانپذیر میشود و این مودت سبیل است برای رسیدن به حزب الله الغالبون. ذکری از عالم بالا نازل شده است و این ذکر اهلی دارد که اهل این ذکر نبی اکرم و ائمه هستند. باری که روی دوش اهلبیت هست نیازمند عصمت هست که اهلبیت دارند. اهلبیت کسانی هستند که فضیلت وحی در دست آنهاست و در مقام عصمت طرح نبی اکرم را جلو می برند.
تاکنون نظری ثبت نشده است