- 76
- 1000
- 1000
- 1000
مقاومت، چراغی در تاریکی تاریخ انبیا،1
سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی با موضوع"مقاومت، چراغی در تاریکی تاریخ انبیا"، جلسه اول: جهاد و مقاومت در قرآن، سال 1404
شما در دوران پیامبران مختلف نگاه بکنید تا به امروز هر ملتی که روحیه مقاومتش رو از دست داد، ذلیل شد و دین رو ذلیل کرد. توی این هزار و چهارصد سال توی هر دورانی که مسلمون ها جبهه حق رو تنها گذاشتند، حاضر نشدند علم مبارزه و مقاومت رو به دست بگیرند توی اون دوران دین رو ذلیل کردند. در رأسش ماجرای کربلا بود. در بین امت اسلام صد نفر جمع نشدند که بیان و در پای جبهه حق مقاومت بکنند. یکی به واسطه ترس از آبروش مقاومت رو کنار گذاشت. یکی ترس از کشته شدن مقاومت رو کنار گذاشت. یکی ترس از انگ خوردن مقاومت رو کنار گذاشت. یکی از توبیخ های فراوان قرآن، توبیخ مسلمان هایی هست که اهل جهاد و مبارزه و مقاومت نیستند. خداوند در سوره مبارکه توبه خطاب به مسلمان ها می فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید با شما هستم چرا اینقدر به زمین چسبیدید؟ آیا به این زندگی دنیا منهای آخرت راضی شدید؟ چرا بهتون می گیم جهاد کنید جهاد نمی کنید؟ چرا پاش که برسه اهل مقاومت نیستید؟ اما بدونید ما یک عذاب دردناکی برای شما در نظر گرفته خواهد شد و یک قوم دیگه رو به جاتون خواهیم آورد. این وعده دائمی خدا هست که اگر امت اسلام یا امت های پیامبران اهل جهاد نباشند، خداوند می فرماید برای ما مشکلی نیست عوضتون می کنیم شما رو بیرون می کنیم یه قوم دیگه می آورم. شما اگر اهل مبارزه بودید ما بهتون عزت می دیم، نصرت الهی پای کار شما خواهد آمد، اما اگر مقاومت رو کنار گذاشتید پیامبرتون رو تنها گذاشتید، امامتون رو تنها گذاشتید، جبهه حق رو مظلوم رها کردید مام عوضتون می کنیم. بنی اسرائیل روحیه مبارز شون رو کنار گذاشتند حاضر نشدند بجنگند خدا هم اون ها رو چجوری عذاب کرد. یکی از ویژگی هایی که برای حضرت علی علیه السلام خیلی تکرار می کنیم مظلومیت ایشونه بعد وقتی به ما بگن آقا مظلومیت امیرالمومنین چیه معمولا دو سه تا موضوع رو می گیم یا می گیم خب بالاخره ایشون بعد از پیامبر حقشون غصب شد. راست می گیم واقعا مظلوم بود ایشون. امیرالمومنین رو خونه نشین کردند حتما مظلومیت ایشون بود. همسر ایشون رو جلوی چشمشون کتک زدند به شهادت رسوندند حتما مظلومیت علی بود. وقتی هم که به خلافت رسید باز هم سه تا جنگ بهش تحمیل کردند، حتما مظلومیت بود. اما من احساس می کنم یه سری مظلومیت های دیگه ای علی داره که شاید بیشتر از این مظلومیت ها باشه و اون نیمه پایانی حکومت ایشون هست که معمولا در رابطه با اون صحبت نمی شود. ما وقتی می خوایم در رابطه با امیرالمومنین صحبت بکنیم در دوران چهار سال و نه ماه خلافت ایشون زوم می کنیم روی جنگ جمل صفین یا نهروان خب همینه واقعا عجیب بود اون جنگ ها جنگ های عجیبی بود اما خب اینا نیمی از دوران حکومت امیرالمومنینه نیمی از دوران حکومت ایشون اصلا دیگه جنگی نیست یعنی بعد از نهروان شما اگر می خواید مظلومیت امیرالمومنین رو ببینید این قسمت دوم حکومت ایشون رو ببینید و ببینید وقتی مردم روحیه جهاد رو کنار می گذارند یک امامی یک خلیفه ای مثل امیرالمومنین چطور مظلوم و تنها و غریب می مونه. چقدر آرزوی مرگ می کنه از دست این مسلمون نماها. ماجرا این هست که جنگ صفین اتفاق می افته، در یک قدمی پیروزی این مسلمون های کم فهم میان و در مقابل علی وامی ایستند می گن لا حکم الا الله از اون طرف هم عمر سعد فرصت رو غنیمت می شماره قرآن روی نیزه می کنه مالک از چند قدمی خیمه معاویه باید برگرده اگه برنگرده از این طرف فتنه بزرگ و آشوب بزرگی اتفاق خواهد افتاد ادامه اش رو شما می دونید ماجرای حکمیت اتفاق افتاد و بعدش هم ماجرای اینی که تو حکمیت چجوری حق حضرت علی علیه السلام غصب شد. توی این ماجرا حضرت مجددا لشکر رو آماده می کنه به جنگ با معاویه بره یه دفعه خبر می آد که خوارج توی منطقه هرا پایگاه زدند و عبدالله بن خباب رو که فرزند یار پیامبر هست سر از تنش جدا کردند، همسرش رو هم گرفتند شکمشون رو پاره کردند فرزند در شکم رو درآوردند سر بریدند خود همسر ایشون رو هم سر بریدند. خوارج قساوت رو به بالاترین حد می رسونند، یاران امیرالمومنین اینجا میان پیش حضرت می گن علی جان ما الان بریم بجنگه با معاویه خوارج حمله می کنن به کوفه و زن و بچه ما امنیت ندارند. ما اول بریم و کار خوارج رو تموم بکنیم خب حالا بماند که آیا حضرت موافق بود نبود کاری به اونش نداریم لشکر دور می چرخه و جنگ انجام می شه ابتدا دوازده هزار نفر توی لشکر خوارج بودند حضرت نصیحت می کنه تشر می زنه پرچم رو می گیره می زنه زمین می فرماید: تا فردا ظهر هر کی آمد زیر این پرچم آزاده هرکس نیومد دیگه ما باهاش می جنگیم. از دوازده هزار نفر هشت هزار نفر میان زیر پرچم قرار می گیرن حضرتم می گه برید چهار هزار نفر می گن ما می خواهیم بجنگیم. حضرت می فرماید از شما کمتر از ده نفر باقی خواهد ماند جنگ اتفاق می افته و خوارج از بین می رن. حالا شما دیگه از اینجا مظلومیت ها رو ببینید. مردم الان چطورند اگر امام زمان فرمانشون بده چطور فوج فوج لشکر حجت بن الحسن را پر می کنند امام زمان که جای خود الان نائب امام عصر درخواست می کنه و مردم قیام می کنند بیخود نیست حضرت امام در وصیت نامه شون می نویسند من به جرئت مدعی هستم که جوانان ما در عصر حاضر بهتر از جوانان در عصر رسول خدا و در عصر امیرالمومنین هستند. واقعا همینجوره شما هشت سال دفاع مقدس رو ببینید تا متوجه شدند که نائب امام زمانی یه چیزی می خواد چهار روز یه قطره آب نخوردند زخمی داخل کانال کمیل توی آخرین لحظات بیسیم چی بی سیم رو برمی داره داره با قرارگاه صحبت می کنه پشت بی سیم قرارگاه حاج ابراهیم همته بیسیم چی رو کرد به حاج ابراهیم پای بی سیم گفت بعثی ها وارد کانال کمیل شدند دارند به همه تیر خلاص می زنند فلانی رفت فلانی رفت فلانی رفت دونه دونه داره اسمار رو می خونه این طرف حاج ابراهیم با پهنای صورت داره اشک می ریزه کاری از دستش بر نمی آد گفت حاجی سه نفر دیگه مونده به من برسن تیر خلاص رو بزنند اگر امام رو دیدی سلام ما را به امام برسون بگو همون طور که فرموده بود حسین وار ایستادگی کردیم و حسین وار داریم می ریم شما مقایسه بکنید هزار و چهارصد سال پیش امام معصومه امیرالمومنینه امام المتقین این همه جمله در رابطه ای با ایشون از پیامبر نقل شده مسلمون ها همه شنیده اند مسلمون ها بودند دیدند من کنت مولا فاذا علیون مولا رو دیدند که این اسلام به برکت شمشیر علی قدرت پیدا کرده او خونه نشین شده فهمیدن اشتباه کردند باز آمدند پیشش علی ما اشتباه کردیم بازم علی رو تنها می گذارند. تفاوت ها رو ببینید.حضرت می فرماید: آماده اید بریم برای نبرد با معاویه حالا دیگه فتنه خوارج هم تموم شده شما خیالتون راحت دیگه بریم و شروع کنیم به جنگیدن با معاویه و قاتل و ائمه الکف راس هرم رو بگیر بزن اشعث بن قیس بلند می شه می گه یا امیرالمومنین دیگه شمشیررا ما کند شده، نیزه های ما اون قدرت خودش رو از دست داده، یاران ما کم شدند شما اجازه بده ما برگردیم کوفه یه تجدید قوایی بکنیم. اون موقع با سلاح قوی با نیروهای تازه نفس به جنگ با معاویه خواهیم آمد. حضرت علی علیه السلام مخالفت می کنند اما فایده ای نداره بالاخره اینا سلبریتی هستند، اینا آدمای معروف اون دوران اند، مگر حالا کسی می خواد حرف علی رو گوش بده حضرت مجبور می شه برگرده سمت کوفه در نزدیکی های کوفه حضرت می فرمایید: اینجا بیایید و چادر بزنید بعد حضرت می فرماید این منطقه منطقه نخیله است نزدیک کوفه ی شماها خیلی بلند نشید برید تو خونه هاتون دیگه برای جنگ نمیید اینا می گن آقا باشه چند روز می گذره همه شون بلند می شن می رن خونه حضرت می آد داخل کوفه شروع می کنه خطبه خوندن بلند شید قیام بکنید هر چی حضرت می گه فایده ای نداره شما فکر می کنید حضرت چند روز دعوت می کنه مردم رو و مردم نمیان. من یکی از این خطبه ها رو اجازه بدید برای شما بخونم که توی این کتاب ارزشمند الغارات آمده است. شما فقط در هنگام صلح شیران بیشه اید و زمانی که به جنگ فراخوانده شوید روباهان مکارید شما نه ستون قابل اتکایی هستید که موجب پیروزی شود و نه لشکر عزتمندی که بتوان به آن پناه برد. به خدا قسم شما بدترین هیزم برای افروختن آتش جنگید. شما فریب می خورید اما حیله نمی کنید. این تدبیر نمی کنید از گوشه و کنار شما کم می شود اما خم به ابرو نمی آورید دشمنانتان در خواب نیستند اما شما در غفلت و سهل انگاری به سر می برید. جنگجوی بیدار غافلان را از بین می برد و سازشکار خوار و ذلیل می شود کسانی که از جنگ رویگردان شوند شکست می خورند و کسی که شکست می خورد ناکام و غارت زده است. کار شما و شامیان شگفت آور است، آقای آنها از خدا سرپیچی می کند اما آنها او را اطاعت می کنند و امیر شما از خدا اطاعت می کند و شما از او نافرمانی می کنید. شما شبیه کسانی هستید که رسول خدا به آنها فرمود: برای نبرد در راه خدا حرکت کنید و بزرگانشان گفتند در این گرما حرکت نکنید پس خدا به پیامبرش فرمود به آن ها بگو آتش جهنم از این هم گرم تر است. ببینید وقتی روحیه مقاومت کنار گذاشته شد، چه بلایی سر جبهه حق می آید. کسی که در رکاب علی مقاومت نکنه همون بهتر که زیر چکمه های معاویه قرار بگیرد. حضرت یک خطبه ای می خوانند و می فرمایند: خدا را بر آنچه مقرر ساخته و مقدر فرموده و مرا گرفتار شما کرده سپاس می گویم، شما مردمی هستید که وقتی فرمان می دهم اطاعت نمی کنید و وقتی فرا می خوانم اجابت نمی کنید. دشمنانتان بی پدر باد، اف بر شما در یاری پروردگارتان و جهاد برای گرفتن حق خودتان. منتظر چه کسی هستید؟ منتظر مرگ هستید یا منتظر ذلت در این دنیا ای کاش مرگ مرا فرا می گرفت که فرا خواهد رسید و میان من و شما جدایی می افکند که من از همراهی با شما بیزارم. هیچ دینی نیست که شما را جمع کند آیا در وجودتان غیرتی نیست که شما را به خشم بیاورد وقتی شنیدید که دشمن سرزمین های شما یکی یکی دارد آنها را می گیرد و به شما حمله می کند و هجوم می آورد بازم از لشکر علی بن ابی طالب صدایی بلند نمی شه. اون ها حاضر نیستند جهاد کنند کار به جایی می رسه که پنجاه روز فرصت داشتند برای اینکه لشکر جمع بشه و به کمک محمد بن ابی بکر بیان و مردم حاضر نشدند بعد از پنجاه روز محمد بن ابی بکر رو سپاه معاویه گرفت سر از تنش جدا کرد اون رو داخل پوست الاغ قرار داد و الاغ روتی زد باز حضرت علی علیه السلام رفتند خطبه خوندن که مردم دیدید معاویه چکار کرد هنوز دیر نشده بلند شید قیام بکنید اما هیچ کس حاضر نشد به کمک علی بیاد حالا شما بفرمایید از این مظلومیت بالاتر جملاتی که حضرت بعد از شهادت محمد بن ابی بکر خوندند واقعا عجیبه باز این همه ی جملات عجیبه حضرت فرمودند به خدا قسم من خودم را برای کوتاهی یا ناتوانی ملامت نمی کنم من نسبت به سختی جنگ به خوبی آگاهم قدم در راه می گذارم و موارد خطر را می شناسم و اندیشه استوار و صحیح را انتخاب می کنم اما شما را با فریاد بلند آشکارا ندا دادم و از شما یاری خواستم ولی شما سخن مرا نمی شنوید و فرمان مرا اطاعت نمی کنید و کارها را به عواقب ناگوار می کشانید، شما کسانی هستید که نه به یاری شما می توان انتقام گرفت و نه با پایمردی شما می توان به مقصودی رسید. پنجاه و چند روز شما را به یاری برادرانتان دعوت کردم مثل شتری که لب هایش شکافته باشد و از خستگی بنالد نالیدید و مثل کسی که هیچ وقت قصد جهاد با دشمن را ندارد و نمی خواهد از این راه ثوابی بیاندوزد.اما بزرگواران حالا بیشتر دقت بکنیم به عصر حاضر الان مردم چطورند اگر امام زمان فرمشون بده چطور فوج فوج لشکر حجت بن الحسن را پر می کنند امام زمان که جای خود الان نائب امام عصر درخواست می کنه و مردم قیام می کنند بیخود نیست حضرت امام در وصیت نامه شون می نویسند من به جرئت مدعی هستم که جوانان ما در عصر حاضر بهتر از جوانان در عصر رسول خدا و در عصر امیرالمومنین هستند واقعا همینجوره شما هشت سال دفاع مقدس رو ببینید تا متوجه شدند که نائب امام زمانی یه چیزی می خواد چهار روز یه قطره آب نخوردند زخمی داخل کانال کمیل توی آخرین لحظات بیسیم چی بی سیم رو برمی داره داره با قرارگاه صحبت می کنه پشت بی سیم قرارگاه حاج ابراهیم همته بیسیم چی رو کرد به حاج ابراهیم پای بی سیم گفت بعثی ها وارد کانال کمیل شدند دارند به همه تیر خلاص می زنند فلانی رفت فلانی رفت فلانی رفت دونه دونه داره اسمار رو می خونه این طرف حاج ابراهیم با پهنای صورت داره اشک می ریزه کاری از دستش بر نمی آد گفت حاجی سه نفر دیگه مونده به من برسن تیر خلاص رو بزنند اگر امام رو دیدی سلام ما را به امام برسون بگو همون طور که فرموده بود حسین وار ایستادگی کردیم و حسین وار داریم می ریم شما مقایسه بکنید هزار و چهارصد سال پیش امام معصومه امیرالمومنینه امام المتقین این همه جمله در رابطه ای با ایشون از پیامبر نقل شده مسلمون ها همه شنیده اند مسلمون ها بودند دیدند من کنت مولا فاذا علیون مولا رو دیدند که این اسلام به برکت شمشیر علی قدرت پیدا کرده او خونه نشین شده فهمیدن اشتباه کردند باز آمدند پیشش علی ما اشتباه کردیم بازم علی رو تنها می گذارند ببینید تفاوت ها رو ببینید مسلمون های اون دوران و بسیاری از افراد در طول تاریخ را.
شما در دوران پیامبران مختلف نگاه بکنید تا به امروز هر ملتی که روحیه مقاومتش رو از دست داد، ذلیل شد و دین رو ذلیل کرد. توی این هزار و چهارصد سال توی هر دورانی که مسلمون ها جبهه حق رو تنها گذاشتند، حاضر نشدند علم مبارزه و مقاومت رو به دست بگیرند توی اون دوران دین رو ذلیل کردند. در رأسش ماجرای کربلا بود. در بین امت اسلام صد نفر جمع نشدند که بیان و در پای جبهه حق مقاومت بکنند. یکی به واسطه ترس از آبروش مقاومت رو کنار گذاشت. یکی ترس از کشته شدن مقاومت رو کنار گذاشت. یکی ترس از انگ خوردن مقاومت رو کنار گذاشت. یکی از توبیخ های فراوان قرآن، توبیخ مسلمان هایی هست که اهل جهاد و مبارزه و مقاومت نیستند. خداوند در سوره مبارکه توبه خطاب به مسلمان ها می فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید با شما هستم چرا اینقدر به زمین چسبیدید؟ آیا به این زندگی دنیا منهای آخرت راضی شدید؟ چرا بهتون می گیم جهاد کنید جهاد نمی کنید؟ چرا پاش که برسه اهل مقاومت نیستید؟ اما بدونید ما یک عذاب دردناکی برای شما در نظر گرفته خواهد شد و یک قوم دیگه رو به جاتون خواهیم آورد. این وعده دائمی خدا هست که اگر امت اسلام یا امت های پیامبران اهل جهاد نباشند، خداوند می فرماید برای ما مشکلی نیست عوضتون می کنیم شما رو بیرون می کنیم یه قوم دیگه می آورم. شما اگر اهل مبارزه بودید ما بهتون عزت می دیم، نصرت الهی پای کار شما خواهد آمد، اما اگر مقاومت رو کنار گذاشتید پیامبرتون رو تنها گذاشتید، امامتون رو تنها گذاشتید، جبهه حق رو مظلوم رها کردید مام عوضتون می کنیم. بنی اسرائیل روحیه مبارز شون رو کنار گذاشتند حاضر نشدند بجنگند خدا هم اون ها رو چجوری عذاب کرد. یکی از ویژگی هایی که برای حضرت علی علیه السلام خیلی تکرار می کنیم مظلومیت ایشونه بعد وقتی به ما بگن آقا مظلومیت امیرالمومنین چیه معمولا دو سه تا موضوع رو می گیم یا می گیم خب بالاخره ایشون بعد از پیامبر حقشون غصب شد. راست می گیم واقعا مظلوم بود ایشون. امیرالمومنین رو خونه نشین کردند حتما مظلومیت ایشون بود. همسر ایشون رو جلوی چشمشون کتک زدند به شهادت رسوندند حتما مظلومیت علی بود. وقتی هم که به خلافت رسید باز هم سه تا جنگ بهش تحمیل کردند، حتما مظلومیت بود. اما من احساس می کنم یه سری مظلومیت های دیگه ای علی داره که شاید بیشتر از این مظلومیت ها باشه و اون نیمه پایانی حکومت ایشون هست که معمولا در رابطه با اون صحبت نمی شود. ما وقتی می خوایم در رابطه با امیرالمومنین صحبت بکنیم در دوران چهار سال و نه ماه خلافت ایشون زوم می کنیم روی جنگ جمل صفین یا نهروان خب همینه واقعا عجیب بود اون جنگ ها جنگ های عجیبی بود اما خب اینا نیمی از دوران حکومت امیرالمومنینه نیمی از دوران حکومت ایشون اصلا دیگه جنگی نیست یعنی بعد از نهروان شما اگر می خواید مظلومیت امیرالمومنین رو ببینید این قسمت دوم حکومت ایشون رو ببینید و ببینید وقتی مردم روحیه جهاد رو کنار می گذارند یک امامی یک خلیفه ای مثل امیرالمومنین چطور مظلوم و تنها و غریب می مونه. چقدر آرزوی مرگ می کنه از دست این مسلمون نماها. ماجرا این هست که جنگ صفین اتفاق می افته، در یک قدمی پیروزی این مسلمون های کم فهم میان و در مقابل علی وامی ایستند می گن لا حکم الا الله از اون طرف هم عمر سعد فرصت رو غنیمت می شماره قرآن روی نیزه می کنه مالک از چند قدمی خیمه معاویه باید برگرده اگه برنگرده از این طرف فتنه بزرگ و آشوب بزرگی اتفاق خواهد افتاد ادامه اش رو شما می دونید ماجرای حکمیت اتفاق افتاد و بعدش هم ماجرای اینی که تو حکمیت چجوری حق حضرت علی علیه السلام غصب شد. توی این ماجرا حضرت مجددا لشکر رو آماده می کنه به جنگ با معاویه بره یه دفعه خبر می آد که خوارج توی منطقه هرا پایگاه زدند و عبدالله بن خباب رو که فرزند یار پیامبر هست سر از تنش جدا کردند، همسرش رو هم گرفتند شکمشون رو پاره کردند فرزند در شکم رو درآوردند سر بریدند خود همسر ایشون رو هم سر بریدند. خوارج قساوت رو به بالاترین حد می رسونند، یاران امیرالمومنین اینجا میان پیش حضرت می گن علی جان ما الان بریم بجنگه با معاویه خوارج حمله می کنن به کوفه و زن و بچه ما امنیت ندارند. ما اول بریم و کار خوارج رو تموم بکنیم خب حالا بماند که آیا حضرت موافق بود نبود کاری به اونش نداریم لشکر دور می چرخه و جنگ انجام می شه ابتدا دوازده هزار نفر توی لشکر خوارج بودند حضرت نصیحت می کنه تشر می زنه پرچم رو می گیره می زنه زمین می فرماید: تا فردا ظهر هر کی آمد زیر این پرچم آزاده هرکس نیومد دیگه ما باهاش می جنگیم. از دوازده هزار نفر هشت هزار نفر میان زیر پرچم قرار می گیرن حضرتم می گه برید چهار هزار نفر می گن ما می خواهیم بجنگیم. حضرت می فرماید از شما کمتر از ده نفر باقی خواهد ماند جنگ اتفاق می افته و خوارج از بین می رن. حالا شما دیگه از اینجا مظلومیت ها رو ببینید. مردم الان چطورند اگر امام زمان فرمانشون بده چطور فوج فوج لشکر حجت بن الحسن را پر می کنند امام زمان که جای خود الان نائب امام عصر درخواست می کنه و مردم قیام می کنند بیخود نیست حضرت امام در وصیت نامه شون می نویسند من به جرئت مدعی هستم که جوانان ما در عصر حاضر بهتر از جوانان در عصر رسول خدا و در عصر امیرالمومنین هستند. واقعا همینجوره شما هشت سال دفاع مقدس رو ببینید تا متوجه شدند که نائب امام زمانی یه چیزی می خواد چهار روز یه قطره آب نخوردند زخمی داخل کانال کمیل توی آخرین لحظات بیسیم چی بی سیم رو برمی داره داره با قرارگاه صحبت می کنه پشت بی سیم قرارگاه حاج ابراهیم همته بیسیم چی رو کرد به حاج ابراهیم پای بی سیم گفت بعثی ها وارد کانال کمیل شدند دارند به همه تیر خلاص می زنند فلانی رفت فلانی رفت فلانی رفت دونه دونه داره اسمار رو می خونه این طرف حاج ابراهیم با پهنای صورت داره اشک می ریزه کاری از دستش بر نمی آد گفت حاجی سه نفر دیگه مونده به من برسن تیر خلاص رو بزنند اگر امام رو دیدی سلام ما را به امام برسون بگو همون طور که فرموده بود حسین وار ایستادگی کردیم و حسین وار داریم می ریم شما مقایسه بکنید هزار و چهارصد سال پیش امام معصومه امیرالمومنینه امام المتقین این همه جمله در رابطه ای با ایشون از پیامبر نقل شده مسلمون ها همه شنیده اند مسلمون ها بودند دیدند من کنت مولا فاذا علیون مولا رو دیدند که این اسلام به برکت شمشیر علی قدرت پیدا کرده او خونه نشین شده فهمیدن اشتباه کردند باز آمدند پیشش علی ما اشتباه کردیم بازم علی رو تنها می گذارند. تفاوت ها رو ببینید.حضرت می فرماید: آماده اید بریم برای نبرد با معاویه حالا دیگه فتنه خوارج هم تموم شده شما خیالتون راحت دیگه بریم و شروع کنیم به جنگیدن با معاویه و قاتل و ائمه الکف راس هرم رو بگیر بزن اشعث بن قیس بلند می شه می گه یا امیرالمومنین دیگه شمشیررا ما کند شده، نیزه های ما اون قدرت خودش رو از دست داده، یاران ما کم شدند شما اجازه بده ما برگردیم کوفه یه تجدید قوایی بکنیم. اون موقع با سلاح قوی با نیروهای تازه نفس به جنگ با معاویه خواهیم آمد. حضرت علی علیه السلام مخالفت می کنند اما فایده ای نداره بالاخره اینا سلبریتی هستند، اینا آدمای معروف اون دوران اند، مگر حالا کسی می خواد حرف علی رو گوش بده حضرت مجبور می شه برگرده سمت کوفه در نزدیکی های کوفه حضرت می فرمایید: اینجا بیایید و چادر بزنید بعد حضرت می فرماید این منطقه منطقه نخیله است نزدیک کوفه ی شماها خیلی بلند نشید برید تو خونه هاتون دیگه برای جنگ نمیید اینا می گن آقا باشه چند روز می گذره همه شون بلند می شن می رن خونه حضرت می آد داخل کوفه شروع می کنه خطبه خوندن بلند شید قیام بکنید هر چی حضرت می گه فایده ای نداره شما فکر می کنید حضرت چند روز دعوت می کنه مردم رو و مردم نمیان. من یکی از این خطبه ها رو اجازه بدید برای شما بخونم که توی این کتاب ارزشمند الغارات آمده است. شما فقط در هنگام صلح شیران بیشه اید و زمانی که به جنگ فراخوانده شوید روباهان مکارید شما نه ستون قابل اتکایی هستید که موجب پیروزی شود و نه لشکر عزتمندی که بتوان به آن پناه برد. به خدا قسم شما بدترین هیزم برای افروختن آتش جنگید. شما فریب می خورید اما حیله نمی کنید. این تدبیر نمی کنید از گوشه و کنار شما کم می شود اما خم به ابرو نمی آورید دشمنانتان در خواب نیستند اما شما در غفلت و سهل انگاری به سر می برید. جنگجوی بیدار غافلان را از بین می برد و سازشکار خوار و ذلیل می شود کسانی که از جنگ رویگردان شوند شکست می خورند و کسی که شکست می خورد ناکام و غارت زده است. کار شما و شامیان شگفت آور است، آقای آنها از خدا سرپیچی می کند اما آنها او را اطاعت می کنند و امیر شما از خدا اطاعت می کند و شما از او نافرمانی می کنید. شما شبیه کسانی هستید که رسول خدا به آنها فرمود: برای نبرد در راه خدا حرکت کنید و بزرگانشان گفتند در این گرما حرکت نکنید پس خدا به پیامبرش فرمود به آن ها بگو آتش جهنم از این هم گرم تر است. ببینید وقتی روحیه مقاومت کنار گذاشته شد، چه بلایی سر جبهه حق می آید. کسی که در رکاب علی مقاومت نکنه همون بهتر که زیر چکمه های معاویه قرار بگیرد. حضرت یک خطبه ای می خوانند و می فرمایند: خدا را بر آنچه مقرر ساخته و مقدر فرموده و مرا گرفتار شما کرده سپاس می گویم، شما مردمی هستید که وقتی فرمان می دهم اطاعت نمی کنید و وقتی فرا می خوانم اجابت نمی کنید. دشمنانتان بی پدر باد، اف بر شما در یاری پروردگارتان و جهاد برای گرفتن حق خودتان. منتظر چه کسی هستید؟ منتظر مرگ هستید یا منتظر ذلت در این دنیا ای کاش مرگ مرا فرا می گرفت که فرا خواهد رسید و میان من و شما جدایی می افکند که من از همراهی با شما بیزارم. هیچ دینی نیست که شما را جمع کند آیا در وجودتان غیرتی نیست که شما را به خشم بیاورد وقتی شنیدید که دشمن سرزمین های شما یکی یکی دارد آنها را می گیرد و به شما حمله می کند و هجوم می آورد بازم از لشکر علی بن ابی طالب صدایی بلند نمی شه. اون ها حاضر نیستند جهاد کنند کار به جایی می رسه که پنجاه روز فرصت داشتند برای اینکه لشکر جمع بشه و به کمک محمد بن ابی بکر بیان و مردم حاضر نشدند بعد از پنجاه روز محمد بن ابی بکر رو سپاه معاویه گرفت سر از تنش جدا کرد اون رو داخل پوست الاغ قرار داد و الاغ روتی زد باز حضرت علی علیه السلام رفتند خطبه خوندن که مردم دیدید معاویه چکار کرد هنوز دیر نشده بلند شید قیام بکنید اما هیچ کس حاضر نشد به کمک علی بیاد حالا شما بفرمایید از این مظلومیت بالاتر جملاتی که حضرت بعد از شهادت محمد بن ابی بکر خوندند واقعا عجیبه باز این همه ی جملات عجیبه حضرت فرمودند به خدا قسم من خودم را برای کوتاهی یا ناتوانی ملامت نمی کنم من نسبت به سختی جنگ به خوبی آگاهم قدم در راه می گذارم و موارد خطر را می شناسم و اندیشه استوار و صحیح را انتخاب می کنم اما شما را با فریاد بلند آشکارا ندا دادم و از شما یاری خواستم ولی شما سخن مرا نمی شنوید و فرمان مرا اطاعت نمی کنید و کارها را به عواقب ناگوار می کشانید، شما کسانی هستید که نه به یاری شما می توان انتقام گرفت و نه با پایمردی شما می توان به مقصودی رسید. پنجاه و چند روز شما را به یاری برادرانتان دعوت کردم مثل شتری که لب هایش شکافته باشد و از خستگی بنالد نالیدید و مثل کسی که هیچ وقت قصد جهاد با دشمن را ندارد و نمی خواهد از این راه ثوابی بیاندوزد.اما بزرگواران حالا بیشتر دقت بکنیم به عصر حاضر الان مردم چطورند اگر امام زمان فرمشون بده چطور فوج فوج لشکر حجت بن الحسن را پر می کنند امام زمان که جای خود الان نائب امام عصر درخواست می کنه و مردم قیام می کنند بیخود نیست حضرت امام در وصیت نامه شون می نویسند من به جرئت مدعی هستم که جوانان ما در عصر حاضر بهتر از جوانان در عصر رسول خدا و در عصر امیرالمومنین هستند واقعا همینجوره شما هشت سال دفاع مقدس رو ببینید تا متوجه شدند که نائب امام زمانی یه چیزی می خواد چهار روز یه قطره آب نخوردند زخمی داخل کانال کمیل توی آخرین لحظات بیسیم چی بی سیم رو برمی داره داره با قرارگاه صحبت می کنه پشت بی سیم قرارگاه حاج ابراهیم همته بیسیم چی رو کرد به حاج ابراهیم پای بی سیم گفت بعثی ها وارد کانال کمیل شدند دارند به همه تیر خلاص می زنند فلانی رفت فلانی رفت فلانی رفت دونه دونه داره اسمار رو می خونه این طرف حاج ابراهیم با پهنای صورت داره اشک می ریزه کاری از دستش بر نمی آد گفت حاجی سه نفر دیگه مونده به من برسن تیر خلاص رو بزنند اگر امام رو دیدی سلام ما را به امام برسون بگو همون طور که فرموده بود حسین وار ایستادگی کردیم و حسین وار داریم می ریم شما مقایسه بکنید هزار و چهارصد سال پیش امام معصومه امیرالمومنینه امام المتقین این همه جمله در رابطه ای با ایشون از پیامبر نقل شده مسلمون ها همه شنیده اند مسلمون ها بودند دیدند من کنت مولا فاذا علیون مولا رو دیدند که این اسلام به برکت شمشیر علی قدرت پیدا کرده او خونه نشین شده فهمیدن اشتباه کردند باز آمدند پیشش علی ما اشتباه کردیم بازم علی رو تنها می گذارند ببینید تفاوت ها رو ببینید مسلمون های اون دوران و بسیاری از افراد در طول تاریخ را.
تاکنون نظری ثبت نشده است