- 147
- 1000
- 1000
- 1000
امامت و شئون امامت
سخنرانی آیت الله سید محمود مدنی بجستانی با موضوع «امامت و شئون امامت»، سال 1402
انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا
این آیه شریفه بیان می کند که اراده خداوند بر این امر تعلق گرفته است که اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله از هر رجس و پلیدی پاک باشند.
زمانیکه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مبعوث شد، ظلمت، تاریکی، جهل و نادانی محض فراوان بود. هدف از بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را مبارزه با تاریکی فکر و اندیشه و جهل، نادانی و ندانمکاری است. با آمدن حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، ظلم و ستم به پایان رسید و جامعه بشریت با این اتفاق جدید به رستاخیز فکری و معنوی روی آوردند.
هدف متعالی خدای سبحان از ارسال انبیاء، همواره برپایی قسط و عدل و ایجاد بصیرت و روشنائی در اجتماع بشری بوده است. با گسترش علوم نزد انسان و طی دوران تکامل بشر، صحت گفتار و صداقت ادّعای انبیای عظام الهی که حاملان وحی و سفیران هدایتاند؛ بیش از پیش فروغ بیشتری می یابد.
عصمت امامان پاکی امامان شیعه از هرگونه گناه و اشتباه و فراموشی که از دیدگاه امامیه و همچنین اسماعیلیه، از شرایط امامت و صفات امامان است. عصمت امامان از باورهای اختصاصی شیعیان اثناعشری به شمار میرود و آنان بر این شرط و صفت اتفاق نظر دارند. ائمه علیهم السلام همانطور که در رفتار معصوماند، علم آنها نیز حق و مصون از خطا است.
انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا
این آیه شریفه بیان می کند که اراده خداوند بر این امر تعلق گرفته است که اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله از هر رجس و پلیدی پاک باشند.
زمانیکه پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مبعوث شد، ظلمت، تاریکی، جهل و نادانی محض فراوان بود. هدف از بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را مبارزه با تاریکی فکر و اندیشه و جهل، نادانی و ندانمکاری است. با آمدن حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، ظلم و ستم به پایان رسید و جامعه بشریت با این اتفاق جدید به رستاخیز فکری و معنوی روی آوردند.
هدف متعالی خدای سبحان از ارسال انبیاء، همواره برپایی قسط و عدل و ایجاد بصیرت و روشنائی در اجتماع بشری بوده است. با گسترش علوم نزد انسان و طی دوران تکامل بشر، صحت گفتار و صداقت ادّعای انبیای عظام الهی که حاملان وحی و سفیران هدایتاند؛ بیش از پیش فروغ بیشتری می یابد.
عصمت امامان پاکی امامان شیعه از هرگونه گناه و اشتباه و فراموشی که از دیدگاه امامیه و همچنین اسماعیلیه، از شرایط امامت و صفات امامان است. عصمت امامان از باورهای اختصاصی شیعیان اثناعشری به شمار میرود و آنان بر این شرط و صفت اتفاق نظر دارند. ائمه علیهم السلام همانطور که در رفتار معصوماند، علم آنها نیز حق و مصون از خطا است.
تاکنون نظری ثبت نشده است