- 60
- 1000
- 1000
- 1000
مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) 1401_ شب چهارم
سخنرانی از حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، چهارمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره)، سال 1401
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَىٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی
(آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام. به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمتهای ابدی) او و او راضی از توست. باز آی و در صف بندگان خاص من در آی.
پروردگار عزیز عالم را مقدمه تجلی اعظم خود قرار داده است. تمام عوالم آیات خدا هستند. از ذره خاک تا تمام افلاک، موجودات این عالم و عالم ماوراء دوام بندگی و ذکر و سجود و دوام حب به خالق را دارند. ولی تجلی اعظم خدا برای انسان کامل است. خداوند متعال برای عبودیت محض، انسان کامل را آفرید تا عبد همه اسماء الهی و اسم اعظمش که از ما پوشیده است باشد.
جن و انس منحصرا و فقط برای عبودیت در این عالم موجود هستند. فلسفه وجود و توجیه حضور آنها در این عالم بندگی خدا و عبودیت حضرت حق است.
ثمره عبودیت این است که انسان از حجاب ماسوا خارج و به حق و یقین دست می یابد.
اگر کسی در عبودیت خدا، مراقبه و استمرار و استقامت داشته باشد خدای متعال جام یقین را به آنها می دهد.
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَىٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی
(آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام. به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمتهای ابدی) او و او راضی از توست. باز آی و در صف بندگان خاص من در آی.
پروردگار عزیز عالم را مقدمه تجلی اعظم خود قرار داده است. تمام عوالم آیات خدا هستند. از ذره خاک تا تمام افلاک، موجودات این عالم و عالم ماوراء دوام بندگی و ذکر و سجود و دوام حب به خالق را دارند. ولی تجلی اعظم خدا برای انسان کامل است. خداوند متعال برای عبودیت محض، انسان کامل را آفرید تا عبد همه اسماء الهی و اسم اعظمش که از ما پوشیده است باشد.
جن و انس منحصرا و فقط برای عبودیت در این عالم موجود هستند. فلسفه وجود و توجیه حضور آنها در این عالم بندگی خدا و عبودیت حضرت حق است.
ثمره عبودیت این است که انسان از حجاب ماسوا خارج و به حق و یقین دست می یابد.
اگر کسی در عبودیت خدا، مراقبه و استمرار و استقامت داشته باشد خدای متعال جام یقین را به آنها می دهد.
تاکنون نظری ثبت نشده است