- 5085
- 1000
- 1000
- 1000
اثبات ولایت امام علی (ع)
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع "اثبات ولایت امام علی (ع)"
واقعه ی غدیر و امامت امام علی (ع) موضوعی روشن و اثبات شده است اما با این حال تا به امروز افراد بسیاری بوده و هستند که با این اتفاق مخالفند و آن را به خواست خود تعبیر کرده اند. در توضیح این موضوع بیان چند نکته ضروری است. در این واقعه عامه ی مردم حضور داشتند. افرادی که امکان هر قصور و خطایی از جانب آنها وجود داشته است.
داستان برادران یوسف (ع) یکی از نمونه هایی است که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد. آنها با این که فرزندان پیامبر بودند اما مرتکب اشتباه و خطا شدند. رفتار برادران یوسف در شرایطی بود که یوسف حتی تلنگری به آنها نزده بود اما علی (ع) در جنگ های بسیاری شرکت کرده و افراد بسیاری را که شاید از خانواده ی این مردم بودند کشته بود و این می تواند دلیلی برای کینه ورزی آنها باشد. یوسف (ع) در سن سیزده سالگی مورد خشم برادران قرار گرفت و این در حالی بود که علی (ع) سی و سه سال داشت. برادران یوسف در کنعان بودند که منطقه ای کوچک بود و نتوانستند عزت او را در آن منطقه تحمل کنند و حاضران غدیر باید حکومت علی (ع) را در جهان تحمل کنند و این حتما برایشان بسیار سخت بوده است.
انسان هایی که اعتقادات محکمی نداشته باشند در شرایط مختلف رفتار خود را تغییر می دهند. در حدود سیصد و پنجاه و شش نفر از عالمان اهل سنت اتفاق غدیر را تأیید کرده اند. این نکته در کتاب الغدیر علامه امینی مطرح شده است. مخالفان ماجرای غدیر بر این باورند که پیامبر (ص) علی (ع) را مولا معرفی کرده و مولا به معنای دوست است و نکته دوستی با علی است نه حکومت علی؛ اما سه نکته این عقیده را رد می کند.
1.بیان دوستی نیاز به این ندارد که حاضران چند روز صبر کنند تا همه برسند.
2.بیعت کردن امری است که برای امور سیاسی به کار می رود و برای بیان دوستی، کسی با دیگری بیعت نمی کنند.
3. تبریک گفتن برای زمانی است که مسئله ی مهمی در جریان باشد.
واقعه ی غدیر و امامت امام علی (ع) موضوعی روشن و اثبات شده است اما با این حال تا به امروز افراد بسیاری بوده و هستند که با این اتفاق مخالفند و آن را به خواست خود تعبیر کرده اند. در توضیح این موضوع بیان چند نکته ضروری است. در این واقعه عامه ی مردم حضور داشتند. افرادی که امکان هر قصور و خطایی از جانب آنها وجود داشته است.
داستان برادران یوسف (ع) یکی از نمونه هایی است که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد. آنها با این که فرزندان پیامبر بودند اما مرتکب اشتباه و خطا شدند. رفتار برادران یوسف در شرایطی بود که یوسف حتی تلنگری به آنها نزده بود اما علی (ع) در جنگ های بسیاری شرکت کرده و افراد بسیاری را که شاید از خانواده ی این مردم بودند کشته بود و این می تواند دلیلی برای کینه ورزی آنها باشد. یوسف (ع) در سن سیزده سالگی مورد خشم برادران قرار گرفت و این در حالی بود که علی (ع) سی و سه سال داشت. برادران یوسف در کنعان بودند که منطقه ای کوچک بود و نتوانستند عزت او را در آن منطقه تحمل کنند و حاضران غدیر باید حکومت علی (ع) را در جهان تحمل کنند و این حتما برایشان بسیار سخت بوده است.
انسان هایی که اعتقادات محکمی نداشته باشند در شرایط مختلف رفتار خود را تغییر می دهند. در حدود سیصد و پنجاه و شش نفر از عالمان اهل سنت اتفاق غدیر را تأیید کرده اند. این نکته در کتاب الغدیر علامه امینی مطرح شده است. مخالفان ماجرای غدیر بر این باورند که پیامبر (ص) علی (ع) را مولا معرفی کرده و مولا به معنای دوست است و نکته دوستی با علی است نه حکومت علی؛ اما سه نکته این عقیده را رد می کند.
1.بیان دوستی نیاز به این ندارد که حاضران چند روز صبر کنند تا همه برسند.
2.بیعت کردن امری است که برای امور سیاسی به کار می رود و برای بیان دوستی، کسی با دیگری بیعت نمی کنند.
3. تبریک گفتن برای زمانی است که مسئله ی مهمی در جریان باشد.
تاکنون نظری ثبت نشده است