- 1957
- 1000
- 1000
- 1000
زیارتنامه حضرت زهرا(س)
سخنرانی حجت الاسلام بهاء الدین ضیایی با موضوع «زیارتنامه حضرت زهرا(س)»، سال 1401
وجود نازنین امام جواد علیه السلام در زیارتنامه معروف و مشهوری که مرحوم محدث در مفاتیح آورده است این را بیان فرمودند که در یکی از آن سه موضع، یا بین محراب و منبر و یا در خانه خود حضرت زهرا سلام الله علیها و یا در بقیع، مناسب است که انسان بایستد و حضرت زهرا سلام الله علیها را اینگونه مورد خطاب قرار دهد. سند این طیارت سند معتبر و والایی است که مرحوم شیخ مفید در المزار خود آورده، مرحوم شیخ طوسی هم در تهذیب و هم در مصباح المتهجد آورده، مرحوم سید بن طاوس در جمال الاسبوع آورده، مرحوم شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه آوردن، مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار آوردن. زیارت بسیار ازشمند و فاخری است.
امام جواد علیه السلام دستور دادند اینگونه خطاب کنید به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها «یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَةً»
نکته اول در خصوص این فقرات و فرازهای نورانی این است که با خطاب شروع می شود. در زیارت یکشنبه با سلام هست ولی در این روایت با خطاب است. شاید راز آن این باشد که همه جا برای زیارت همه معصومین از ما شرط معرف خواسته اند. یعنی قبل از اینکه انسان زائر باشد می بایست نسبت به آن مزور خودش عارف باشد و بشناسد.
وجود نازنین امام جواد علیه السلام در زیارتنامه معروف و مشهوری که مرحوم محدث در مفاتیح آورده است این را بیان فرمودند که در یکی از آن سه موضع، یا بین محراب و منبر و یا در خانه خود حضرت زهرا سلام الله علیها و یا در بقیع، مناسب است که انسان بایستد و حضرت زهرا سلام الله علیها را اینگونه مورد خطاب قرار دهد. سند این طیارت سند معتبر و والایی است که مرحوم شیخ مفید در المزار خود آورده، مرحوم شیخ طوسی هم در تهذیب و هم در مصباح المتهجد آورده، مرحوم سید بن طاوس در جمال الاسبوع آورده، مرحوم شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه آوردن، مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار آوردن. زیارت بسیار ازشمند و فاخری است.
امام جواد علیه السلام دستور دادند اینگونه خطاب کنید به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها «یَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَةً»
نکته اول در خصوص این فقرات و فرازهای نورانی این است که با خطاب شروع می شود. در زیارت یکشنبه با سلام هست ولی در این روایت با خطاب است. شاید راز آن این باشد که همه جا برای زیارت همه معصومین از ما شرط معرف خواسته اند. یعنی قبل از اینکه انسان زائر باشد می بایست نسبت به آن مزور خودش عارف باشد و بشناسد.
تاکنون نظری ثبت نشده است