سخنرانی آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب با موضوع "مرز حیات آدمی"
کسانی که مرز عالم وجود را مرگ قرار دادهاند و قائلند که با مرگ هستی آدمی تمام و نابود میگردد و حیات بعد از مرگ، قیامت و برزخی نیست، بزرگترین جنایت و خیانت را کردهاند چون سوء ظن به عالم بردهاند و عالم را عبث تصور کردهاند و منکر حکمت خدا شدهاند. در صورتی که اینچنین نیست و آدمی مرز حیاتی ندارد. آدمی برای حیات جاودانی آفریده شده است نه برای حیات کوتاه دنیایی. در این دنیا انسان هرچه پیدا میکند و به هرچه میرسد زائل شدنی است و در پایان یا خودت را میبرند و یا این نعمت را از تو میگیرند. چیز ثابت اصلاً در این عالم ماده وجود ندارد. هرچه به هرکه دادند از او گرفته میشود؛ چشم، دست، پا، مو و ... .
سه نعمت در بهشت وجود دارد که بالاتر از آن نیست؛ اول اینکه آنجا دار خلود و بقا است و هر نعمتی که داده شد دیگر پس گرفته نمیشود؛ دوم اینکه هرکسی به اندازه ظرفیت خود به رسول اکرم (ص) و آلش متصل میشود؛ سوم اینکه ندا میآید که ای اهل بهشت از شما راضی هستم.
کسانی که مرز عالم وجود را مرگ قرار دادهاند و قائلند که با مرگ هستی آدمی تمام و نابود میگردد و حیات بعد از مرگ، قیامت و برزخی نیست، بزرگترین جنایت و خیانت را کردهاند چون سوء ظن به عالم بردهاند و عالم را عبث تصور کردهاند و منکر حکمت خدا شدهاند. در صورتی که اینچنین نیست و آدمی مرز حیاتی ندارد. آدمی برای حیات جاودانی آفریده شده است نه برای حیات کوتاه دنیایی. در این دنیا انسان هرچه پیدا میکند و به هرچه میرسد زائل شدنی است و در پایان یا خودت را میبرند و یا این نعمت را از تو میگیرند. چیز ثابت اصلاً در این عالم ماده وجود ندارد. هرچه به هرکه دادند از او گرفته میشود؛ چشم، دست، پا، مو و ... .
سه نعمت در بهشت وجود دارد که بالاتر از آن نیست؛ اول اینکه آنجا دار خلود و بقا است و هر نعمتی که داده شد دیگر پس گرفته نمیشود؛ دوم اینکه هرکسی به اندازه ظرفیت خود به رسول اکرم (ص) و آلش متصل میشود؛ سوم اینکه ندا میآید که ای اهل بهشت از شما راضی هستم.
تاکنون نظری ثبت نشده است