- 966
- 1000
- 1000
- 1000
مردم کوفه، جلسه هفتم
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی با موضوع «مردم کوفه»، جلسه هفتم، سال 1394
وقتی آدم هدفی داشته باشد مخصوصاً اگر نفاق هم چاشنی آن شده باشد، یعنی با آن چیزی که مخالف است، آن مخالف الآن قدرت داشته باشد، قوّهی قاهره داشته باشد سعی میکند که او را بشکند و استدلالهای عجیب و غریب میکند.
شما اگر بحث غدیر را مطرح کنید، آقایان ممکن است بگویند آن چیزهایی که شما در مورد غدیر میگوید ما نداریم. آن اتفّاقات، آن نحوهی انتصاب امیر المؤمنین توسط پیغمبر، اینها را ما نداریم. مولا آنطور که شما میگوید ما نمیفهمیم، از آن طرف ماجرای غدیر ماجرای بین امیر المؤمنین و خلفای که خیلی حساسیّت آن بالا است. امّا وقایعی رخ داده است که حساسیّت این وقایع دیگر مثل غدیر برای آقایان بالا نیست، ولی چون دل آنها جای گیر بوده است عمداً به آن عمل نکردند. جامعهای که عادت کند به جای اطاعت، آن کاری را که میخواهد انجام دهد به اسم دین استفاده کند از این جامعه کشتن امام حسین علیه السّلام هم بر میآید.
الآن مسائل سیاسی روز به این صورت است اگر نقد کنی ناراحت میشود. میگویم: کدام قسمت آن را اشتباه کردم؟ میگوید: نه، اصلاً نباید بگویی، این اصلاً نباید بگویی.
زمینهی قتل پسر پیغمبر همین بود. «سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ» متواتر است، «سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ» بودن سیّد الشهداء متواتر است. کسی نبود نشنیده باشد. یعنی آنهایی که جلوی امام حسین ایستادند، همه شنیده بودند متواتر است. شنیده بودند که او سرور جوانان بهشت است. سرور جوانان بهشت کاری نمیکند که او را به جرم کافر بودند بکشند. این دیگر چطور سرور جوانان بهشت است؟ همه شنیده بودند. چطور آنها جلوی پسر پیغمبر ایستادند؟
وقتی آدم هدفی داشته باشد مخصوصاً اگر نفاق هم چاشنی آن شده باشد، یعنی با آن چیزی که مخالف است، آن مخالف الآن قدرت داشته باشد، قوّهی قاهره داشته باشد سعی میکند که او را بشکند و استدلالهای عجیب و غریب میکند.
شما اگر بحث غدیر را مطرح کنید، آقایان ممکن است بگویند آن چیزهایی که شما در مورد غدیر میگوید ما نداریم. آن اتفّاقات، آن نحوهی انتصاب امیر المؤمنین توسط پیغمبر، اینها را ما نداریم. مولا آنطور که شما میگوید ما نمیفهمیم، از آن طرف ماجرای غدیر ماجرای بین امیر المؤمنین و خلفای که خیلی حساسیّت آن بالا است. امّا وقایعی رخ داده است که حساسیّت این وقایع دیگر مثل غدیر برای آقایان بالا نیست، ولی چون دل آنها جای گیر بوده است عمداً به آن عمل نکردند. جامعهای که عادت کند به جای اطاعت، آن کاری را که میخواهد انجام دهد به اسم دین استفاده کند از این جامعه کشتن امام حسین علیه السّلام هم بر میآید.
الآن مسائل سیاسی روز به این صورت است اگر نقد کنی ناراحت میشود. میگویم: کدام قسمت آن را اشتباه کردم؟ میگوید: نه، اصلاً نباید بگویی، این اصلاً نباید بگویی.
زمینهی قتل پسر پیغمبر همین بود. «سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ» متواتر است، «سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ» بودن سیّد الشهداء متواتر است. کسی نبود نشنیده باشد. یعنی آنهایی که جلوی امام حسین ایستادند، همه شنیده بودند متواتر است. شنیده بودند که او سرور جوانان بهشت است. سرور جوانان بهشت کاری نمیکند که او را به جرم کافر بودند بکشند. این دیگر چطور سرور جوانان بهشت است؟ همه شنیده بودند. چطور آنها جلوی پسر پیغمبر ایستادند؟
تاکنون نظری ثبت نشده است