- 1540
- 1000
- 1000
- 1000
چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ جلسه اول
سخنرانی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟»، جلسه اول، سال 1400
نقش تبلیغات در جامعه امروز و به ویژه در جامعه انقلابی ما چیست؟ وضعیت تبلیغات و عملیات روانی دشمنان ما چیست و چگونه قابل بررسی است چه کاری باید در مقابل آنها انجام دهیم؟ و اینکه چرا تبلیغات ما در مقابل آنها کم یا به کلام دیگر ضعیف است؟
معمولا عموم مردم مصرف کننده تبلیغات هستند. رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بیان فرمودند: «مطلب آخر هم مسئلهی جنگ تبلیغاتی دشمن است. امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانهای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه میکنند، کارهای بسیار انجام میدهند؛ فکرهای بسیاری را در مجموعههای فکری برای این کار استخدام میکنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوءنیّت قدرتهای بزرگ است، قبضه کنند و در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت. کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم. حالا بگذریم از آن آدمهای غافلی که از رسانههای داخلی هم به نفع دشمن استفاده میکنند که حالا آن محلّ بحث ما نیست. لکن [دربارهی] آن کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، ما کمکاری داریم. در زمینهی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانهای باید قویتر و هوشمندانهتر عمل بکنیم.»
این بیانات از طرف کسی است که بر هجمه های مختلف دشمن و وضعیت تمام کشور اشراف دارد. تحرکات دشمن بیست و چهار ساعته ادامه دارد و از زدن کوچکترین ضربه نیز مضایقه نمی کنند و دائما ما را از هر نظر رصد می کنند. قرآن درباره جنگ تبلیغاتی دشمنان چه می گوید؟ ابلیس قسم خورده که ما را گمراه کند و شیوه گمراه کردن خود را نیز گفته است. هر طرحی که دشمنان انجام می دهند همان طرح و عملیات شیطان است.
عناوین سخنرانی:
o معرفی موضوع بحث: تبلیغات و نقش آن در جامعه امروز
o برخی از محورهای بحث
o ضعف ما در حوزه تبلیغات، خلأیی به نفع دشمن ایجاد کرده است
o تناسب این بحث با نیاز مردم و اهالی رسانه
o کلامی از مقام معظم رهبری که بازتاب آن در شبکههای اجتماعی ضروری است
o تلاش رسانهای و تبلیغاتی دشمن و کمکاری تبلیغاتی مراکز داخلی
o مخاطبین کلام رهبری چه کسانی هستند؟
o شرایط جبهه داخلی تبلیغات و نواقص آن باید تبیین شود
o آشنایی دیرینه مقام معظم رهبری با فضای تبلیغی
o ارزیابی عملکرد تبلیغی دشمن با توجه به قرآن کریم
o عملکرد تبلیغاتی شیطان در زیباتر نشان دادن دنیا
o اگر چیزی را زیباتر از آنچه که هست ببینی، دستگاه فکری درست کار نمیکند
o اگر چیزی را سختتر از آنچه که هست ببینی، نمیتوانی در موردش تصمیم درست بگیری
o زیباتر دیدن چیزی از آنچه که هست، باعث گمراهی میشود
o حیات دنیا برای کافران زینت داده شده و آنها مؤمنین را مسخره میکنند
o مسخره کردن مؤمنین، یکی از شگردهای تبلیغاتی علیه مؤمنین
o دلایل مسخره شدن مؤمنین چیست؟
1- رفتار عقلانی مؤمنین؛ هر کسی نمیتواند عاقبت دور را در نظر بگیرد
2- مؤمنین، ریشهها و مقدمات بعید را در نظر میگیرند
3- مؤمن به واقعیت، علم و تجربه ملتزم است و او را مسخره میکنند
4- مؤمن به علاقه و عشق وافری به بشریت میرسد که اگر آن را ابراز کند، تمسخر میشود
اثر تمسخر بر تصمیمگیریهای سیاسی
نقش تبلیغات در جامعه امروز و به ویژه در جامعه انقلابی ما چیست؟ وضعیت تبلیغات و عملیات روانی دشمنان ما چیست و چگونه قابل بررسی است چه کاری باید در مقابل آنها انجام دهیم؟ و اینکه چرا تبلیغات ما در مقابل آنها کم یا به کلام دیگر ضعیف است؟
معمولا عموم مردم مصرف کننده تبلیغات هستند. رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بیان فرمودند: «مطلب آخر هم مسئلهی جنگ تبلیغاتی دشمن است. امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانهای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه میکنند، کارهای بسیار انجام میدهند؛ فکرهای بسیاری را در مجموعههای فکری برای این کار استخدام میکنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوءنیّت قدرتهای بزرگ است، قبضه کنند و در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت. کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم. حالا بگذریم از آن آدمهای غافلی که از رسانههای داخلی هم به نفع دشمن استفاده میکنند که حالا آن محلّ بحث ما نیست. لکن [دربارهی] آن کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، ما کمکاری داریم. در زمینهی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانهای باید قویتر و هوشمندانهتر عمل بکنیم.»
این بیانات از طرف کسی است که بر هجمه های مختلف دشمن و وضعیت تمام کشور اشراف دارد. تحرکات دشمن بیست و چهار ساعته ادامه دارد و از زدن کوچکترین ضربه نیز مضایقه نمی کنند و دائما ما را از هر نظر رصد می کنند. قرآن درباره جنگ تبلیغاتی دشمنان چه می گوید؟ ابلیس قسم خورده که ما را گمراه کند و شیوه گمراه کردن خود را نیز گفته است. هر طرحی که دشمنان انجام می دهند همان طرح و عملیات شیطان است.
عناوین سخنرانی:
o معرفی موضوع بحث: تبلیغات و نقش آن در جامعه امروز
o برخی از محورهای بحث
o ضعف ما در حوزه تبلیغات، خلأیی به نفع دشمن ایجاد کرده است
o تناسب این بحث با نیاز مردم و اهالی رسانه
o کلامی از مقام معظم رهبری که بازتاب آن در شبکههای اجتماعی ضروری است
o تلاش رسانهای و تبلیغاتی دشمن و کمکاری تبلیغاتی مراکز داخلی
o مخاطبین کلام رهبری چه کسانی هستند؟
o شرایط جبهه داخلی تبلیغات و نواقص آن باید تبیین شود
o آشنایی دیرینه مقام معظم رهبری با فضای تبلیغی
o ارزیابی عملکرد تبلیغی دشمن با توجه به قرآن کریم
o عملکرد تبلیغاتی شیطان در زیباتر نشان دادن دنیا
o اگر چیزی را زیباتر از آنچه که هست ببینی، دستگاه فکری درست کار نمیکند
o اگر چیزی را سختتر از آنچه که هست ببینی، نمیتوانی در موردش تصمیم درست بگیری
o زیباتر دیدن چیزی از آنچه که هست، باعث گمراهی میشود
o حیات دنیا برای کافران زینت داده شده و آنها مؤمنین را مسخره میکنند
o مسخره کردن مؤمنین، یکی از شگردهای تبلیغاتی علیه مؤمنین
o دلایل مسخره شدن مؤمنین چیست؟
1- رفتار عقلانی مؤمنین؛ هر کسی نمیتواند عاقبت دور را در نظر بگیرد
2- مؤمنین، ریشهها و مقدمات بعید را در نظر میگیرند
3- مؤمن به واقعیت، علم و تجربه ملتزم است و او را مسخره میکنند
4- مؤمن به علاقه و عشق وافری به بشریت میرسد که اگر آن را ابراز کند، تمسخر میشود
اثر تمسخر بر تصمیمگیریهای سیاسی
تاکنون نظری ثبت نشده است