- 7575
- 1000
- 1000
- 1000
نیمه ی شعبان و موضوع ظهور
سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با موضوع نیمه ی شعبان و موضوع ظهور
پژوهش های بسیاری در مورد مهدویت انجام شده است و کتاب های متعددی حتی قبل از تولد حضرت مهدی (عج) درباره ی ظهور نوشته شده است. این یک جریان منحصر به فرد در طول تاریخ بوده و هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نداده است.
همواره سؤالات متعددی درباره ی مهدویت وجود داشته و اینکه سیره ی امام در دوران غیبت مبهم است. یا اینکه شاید بسیاری از انسان ها هیچ گاه ظهور را درک نکنند و انتظار آنها بیهوده تلقی شود.
امام زمان (عج) در دوران غیبت چهار نقش عمده ایفا می کنند که بارها در روایات و آیات به آن اشاره شده است.
1. آگاهی از احوال شیعه
2. توجه و رسیدگی به امور شیعیان
3. توجه به یاد کردن ما از ایشان و صدقه دادن و دعا برای ظهور
4. رسیدگی به پرونده ی اعمال ما
در مورد اتفاقات بعد از ظهور باید گفت که با توجه به روایات رسیده، امام در زمان ظهور چهار کار را در اولویت قرار خواهند داد:
1. قرآن را از مرگ و نابودی نجات می دهند و این به معنای زنده کردن اصول آن در جهان است.
2. سنت رسول الله (ص) را گسترش می دهند.
3. ولایت علی (ع) را به قدری گسترش می دهد که دیگر کسی در دنیا مخالف علی (ع) باقی نمی ماند.
پژوهش های بسیاری در مورد مهدویت انجام شده است و کتاب های متعددی حتی قبل از تولد حضرت مهدی (عج) درباره ی ظهور نوشته شده است. این یک جریان منحصر به فرد در طول تاریخ بوده و هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نداده است.
همواره سؤالات متعددی درباره ی مهدویت وجود داشته و اینکه سیره ی امام در دوران غیبت مبهم است. یا اینکه شاید بسیاری از انسان ها هیچ گاه ظهور را درک نکنند و انتظار آنها بیهوده تلقی شود.
امام زمان (عج) در دوران غیبت چهار نقش عمده ایفا می کنند که بارها در روایات و آیات به آن اشاره شده است.
1. آگاهی از احوال شیعه
2. توجه و رسیدگی به امور شیعیان
3. توجه به یاد کردن ما از ایشان و صدقه دادن و دعا برای ظهور
4. رسیدگی به پرونده ی اعمال ما
در مورد اتفاقات بعد از ظهور باید گفت که با توجه به روایات رسیده، امام در زمان ظهور چهار کار را در اولویت قرار خواهند داد:
1. قرآن را از مرگ و نابودی نجات می دهند و این به معنای زنده کردن اصول آن در جهان است.
2. سنت رسول الله (ص) را گسترش می دهند.
3. ولایت علی (ع) را به قدری گسترش می دهد که دیگر کسی در دنیا مخالف علی (ع) باقی نمی ماند.
تاکنون نظری ثبت نشده است