- 922
- 1000
- 1000
- 1000
عقبه فکری اقناع جنایات امویان
سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی با موضوع «عقبه فکری اقناع جنایات امویان»، سال 1404
امویان بیش از 90 سال حکومت کردن. 14 حاکم اموی تا سال 132 حالا اگر آغازش را 41 حساب کنیم که با صلحنامه شروع شد تا 132 بیش از 90 سال حکومت کرد. یک نگاهی به پرونده این 14 حاکم نشان میدهد جنایاتشان را، جنایاتی که خیلی هاش فردی هم نیست جنبه اجتماعی و فراگیر دارد. در رأسش حادثه کربلاست. واقعه حره است تو مدینه با اون کشتار. شهادت زید بن علی بن الحسین است. حوادث مربوط به برخورد با مصعب بن زبیر و حوادث مربوط به برخورد با توابین و سلیمان بن صرد خزاعی و مختار و حوادث مربوط به برخورد با عبدالله بن زبیر و مسائل مربوط به مکه و جنایاتی که عبدالملک و حجاج و دیگران انجام دادن و خسارتهای زیادی ما تو این حوادث دیدیم. عرض کردم در رأسش کربلاست ولی شما از دست دادن شخصیتهایی مثل حجاج مثل کمیل مثل سعید بن جبیر اینها هم حوادث کمی نیست. خب یه سؤالی تو ذهن می آید که چطور افکار عمومی اقناع میشود به این جنایات. این سؤال امروز هم مطرح است. بالاخره مردمی که دارن در فلسطین اشغالی زندگی میکنند آدم هستند. بالاخره انسان هستند. استاد دانشگاه دارند معلم دارند پزشک دارند مردمی که تو اروپا هستند در کشورها هستند چطور میتوانند با این مثلاً جنایات این خبیث کنار بیایند. روزی 90 نفر به طور طبیعی دارند در غزه کشته میشوند توجیهی میخواهد بالاخره افکار را باید اقناع کرد ولو اون توجیه غلط . یا همین حمله به ایران. بالاخره توجیه میخواهد که به چه دلیلی. ما این کار را انجام دادیم یا بسیاری از اتفاقاتی که شما در دنیا افتاده مثل حمله به هیروشیما بحث ویتنام خود عراق. امروز دارند برای بعضی از جاهای دیگه یواش یواش زمینه هجمه فراهم میکنند.
فکر میکنند این بحث نیازه که حتماً جنایاتی که حالا ما به آن میگوییم جنایت ان که نمیگوید جنایت اون میگه عبادت اون میگه اون میگه دفاع از خودمان اون میگوید پیشگیری. من فکر میکنم این یه بحثی است که باید به آن پرداخته بشود که مسائل مربوط به امویان و جنایاتشان یک عقبه فکری دارد.
امویان بیش از 90 سال حکومت کردن. 14 حاکم اموی تا سال 132 حالا اگر آغازش را 41 حساب کنیم که با صلحنامه شروع شد تا 132 بیش از 90 سال حکومت کرد. یک نگاهی به پرونده این 14 حاکم نشان میدهد جنایاتشان را، جنایاتی که خیلی هاش فردی هم نیست جنبه اجتماعی و فراگیر دارد. در رأسش حادثه کربلاست. واقعه حره است تو مدینه با اون کشتار. شهادت زید بن علی بن الحسین است. حوادث مربوط به برخورد با مصعب بن زبیر و حوادث مربوط به برخورد با توابین و سلیمان بن صرد خزاعی و مختار و حوادث مربوط به برخورد با عبدالله بن زبیر و مسائل مربوط به مکه و جنایاتی که عبدالملک و حجاج و دیگران انجام دادن و خسارتهای زیادی ما تو این حوادث دیدیم. عرض کردم در رأسش کربلاست ولی شما از دست دادن شخصیتهایی مثل حجاج مثل کمیل مثل سعید بن جبیر اینها هم حوادث کمی نیست. خب یه سؤالی تو ذهن می آید که چطور افکار عمومی اقناع میشود به این جنایات. این سؤال امروز هم مطرح است. بالاخره مردمی که دارن در فلسطین اشغالی زندگی میکنند آدم هستند. بالاخره انسان هستند. استاد دانشگاه دارند معلم دارند پزشک دارند مردمی که تو اروپا هستند در کشورها هستند چطور میتوانند با این مثلاً جنایات این خبیث کنار بیایند. روزی 90 نفر به طور طبیعی دارند در غزه کشته میشوند توجیهی میخواهد بالاخره افکار را باید اقناع کرد ولو اون توجیه غلط . یا همین حمله به ایران. بالاخره توجیه میخواهد که به چه دلیلی. ما این کار را انجام دادیم یا بسیاری از اتفاقاتی که شما در دنیا افتاده مثل حمله به هیروشیما بحث ویتنام خود عراق. امروز دارند برای بعضی از جاهای دیگه یواش یواش زمینه هجمه فراهم میکنند.
فکر میکنند این بحث نیازه که حتماً جنایاتی که حالا ما به آن میگوییم جنایت ان که نمیگوید جنایت اون میگه عبادت اون میگه اون میگه دفاع از خودمان اون میگوید پیشگیری. من فکر میکنم این یه بحثی است که باید به آن پرداخته بشود که مسائل مربوط به امویان و جنایاتشان یک عقبه فکری دارد.


تاکنون نظری ثبت نشده است