- 349
- 1000
- 1000
- 1000
امام صادق علیه السلام بیمه گر اسلام ناب محمدی
سخنرانی از حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با موضوع «امام صادق علیه السلام بیمه گر اسلام ناب محمدی»، سال 1402
امام صادق علیهالسلام طرحهایی را اجرا کردند که نتیجه اش بیمه شدن اسلام ناب محمدی بود. امام صادق علیه السلام با برنامه ریزی که داشت یک خطر جدی که به وسیله سقیفه برای اسلام پیش آمده بود را برطرف کرد.
قرآن منهای حدیث یعنی قرآن منهای قرآن شناس و نتیجه این تفکر اسلام منهای اسلام است. بعد از رسول الله (ص) شخصیتی مانند علی بن ابیطالب علیه السلام که پیامبر (ص) در مورد ایشان فرمودند «من شهر علم هستم و علی(ع) درِ آن شهر است» را کنار زدند و این در را بستند تا راه دستیابی به حکمت نبوی و معارف دینی بسته شود و به تدریج نقل احادیث پیامبر(ص) را ممنوع اعلام کردند.
بعد از پیامبر(ص) بخشنامه صادر کردند به سراسر عالم اسلام که هر کسی حدیثی از پیامبر(ص) را یادداشت کرده به دارالخلافه مدینه ببرد؛ بسیاری از افرادی که پیامبر را درک کرده بودند و روایتی را نوشته بودند همه با ذوق و شوق آمدند به دارالخلافه و فکر می کردند خلیفه وقت بنا دارد یک دائرة المعارف بنویسد و احادیث پیامبر(ص) که گنجینه های مسلمانان و مسیر اجرای دستورات خدا و راه رسیدن به چشمه معارف حقه توحیدی است را جمع آوری کند.
احادیثی که زمینه رشد جامعه فرهنگی و ریل گذاری برای رسیدن به درجات قرب است و سیاست، اقتصاد، فرهنگ، تعلیم و تعلم، اصول زندگی برای رسیدن به زندگی طیبه را مهندسی کرده است و می تواند مایه تحول معنوی و سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی باشد جمع آوری شد بنابراین هر کسی هر حدیثی داشت تحویل دارالخلافه داد و وقتی همه جمع شد دومی دستور داد همه را سوزاندند و احادیث را تبدیل به خاکستر کردند.
امام صادق علیهالسلام طرحهایی را اجرا کردند که نتیجه اش بیمه شدن اسلام ناب محمدی بود. امام صادق علیه السلام با برنامه ریزی که داشت یک خطر جدی که به وسیله سقیفه برای اسلام پیش آمده بود را برطرف کرد.
قرآن منهای حدیث یعنی قرآن منهای قرآن شناس و نتیجه این تفکر اسلام منهای اسلام است. بعد از رسول الله (ص) شخصیتی مانند علی بن ابیطالب علیه السلام که پیامبر (ص) در مورد ایشان فرمودند «من شهر علم هستم و علی(ع) درِ آن شهر است» را کنار زدند و این در را بستند تا راه دستیابی به حکمت نبوی و معارف دینی بسته شود و به تدریج نقل احادیث پیامبر(ص) را ممنوع اعلام کردند.
بعد از پیامبر(ص) بخشنامه صادر کردند به سراسر عالم اسلام که هر کسی حدیثی از پیامبر(ص) را یادداشت کرده به دارالخلافه مدینه ببرد؛ بسیاری از افرادی که پیامبر را درک کرده بودند و روایتی را نوشته بودند همه با ذوق و شوق آمدند به دارالخلافه و فکر می کردند خلیفه وقت بنا دارد یک دائرة المعارف بنویسد و احادیث پیامبر(ص) که گنجینه های مسلمانان و مسیر اجرای دستورات خدا و راه رسیدن به چشمه معارف حقه توحیدی است را جمع آوری کند.
احادیثی که زمینه رشد جامعه فرهنگی و ریل گذاری برای رسیدن به درجات قرب است و سیاست، اقتصاد، فرهنگ، تعلیم و تعلم، اصول زندگی برای رسیدن به زندگی طیبه را مهندسی کرده است و می تواند مایه تحول معنوی و سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی باشد جمع آوری شد بنابراین هر کسی هر حدیثی داشت تحویل دارالخلافه داد و وقتی همه جمع شد دومی دستور داد همه را سوزاندند و احادیث را تبدیل به خاکستر کردند.
تاکنون نظری ثبت نشده است