سخنرانی آیت الله سید محمد ضیاءآبادی با موضوع ایمان
همه انسان ها به صورت فطری و ذاتی علاقه مند به کمال و جمال الهی بوده و به ذات خداوند محبت قلبی دارند. اگر انسان محب باشد و خداوند محبوب ، پس محب باید رضایت محبوب را جلب کرده و علاقه خود را به او اثبات کند. قدم اول در رسیدن به محبت شناخت و معرفت الهی است. بعد از معرفت محبت ایجاد می شود و محبت اطاعت را در پی خواهد داشت و ایمان از راه اطاعت بی قید و شرط حاصل می شود. عبادت یکی از شاخه های ایمان است. انسان معتقد و مؤمن در امور الهی اندیشه می کند و اندیشیدن نوعی از عبادت است. حبّ دنیا عبادت را کم و ایمان را ضعیف می کند و انسان را از عمل باز می دارد. حبّ دنیا و گناه، انسان را از برقراری ارتباط با معصومین و خداوند باز می دارد. گفته می شود که بذر ایمان در دل های انسان ها وجود دارد اما تکامل و رشد دادن آن بذر به عهده خود انسان است. یکی از نشانه های رشد و تکامل بذر ایمان در دل، اشتیاق به عبادت و صفای روح است.
همه انسان ها به صورت فطری و ذاتی علاقه مند به کمال و جمال الهی بوده و به ذات خداوند محبت قلبی دارند. اگر انسان محب باشد و خداوند محبوب ، پس محب باید رضایت محبوب را جلب کرده و علاقه خود را به او اثبات کند. قدم اول در رسیدن به محبت شناخت و معرفت الهی است. بعد از معرفت محبت ایجاد می شود و محبت اطاعت را در پی خواهد داشت و ایمان از راه اطاعت بی قید و شرط حاصل می شود. عبادت یکی از شاخه های ایمان است. انسان معتقد و مؤمن در امور الهی اندیشه می کند و اندیشیدن نوعی از عبادت است. حبّ دنیا عبادت را کم و ایمان را ضعیف می کند و انسان را از عمل باز می دارد. حبّ دنیا و گناه، انسان را از برقراری ارتباط با معصومین و خداوند باز می دارد. گفته می شود که بذر ایمان در دل های انسان ها وجود دارد اما تکامل و رشد دادن آن بذر به عهده خود انسان است. یکی از نشانه های رشد و تکامل بذر ایمان در دل، اشتیاق به عبادت و صفای روح است.
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان