- 3351
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 157 سوره نساء
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره نساء - آیه 157
امام صادق (ع) در پیرامون جمله «و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبّه» فرمودند: غیبت حضرت قائم (عج) نیز همین طور است، همانا امّت آن را به خاطر طولانى شدن انکار مى کنند، برخى مى گویند: قائم متولّد نشده است، برخى مى گویند: متولّد شده و مرده است، و برخى دیگر مى گویند: یازدهمین ما عقیم بود.
عوامل و نشانه هاى مشتبه شدن امر و به دار آویختن شخصى دیگر به جاى حضرت عیسى به این صورت بود:
1- مأموران دستگیر کننده، رومى وغریب بودند و عیسى (ع) را نمى شناختند.
3- شخص دستگیر شده، از خداوند شکایت کرد. که این شکایت با مقام نبوّت سازگار نیست.
4- همه انجیل هاى مسیحیان که فدا شدن عیسى و به دارآویختن او را با آب و تاب نقل کرده اند، سال ها پس از عیسى (ع) نوشته شده و امکان خطا در آنها بسیار است.
5 - گروه هایى از مسیحیان مسأله صلیب را قبول ندارند و در اناجیل هم تناقضاتى است که موضوع را مبهم مى کند.
احتمالاً کسى که بناى خیانت داشت و با گرفتن پول، عیسى (ع) را به مخالفان معرفى کرد، خود به شکل حضرت تبدیل شد و گرفتار گشت. تفسیر فرقان.
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
امام صادق (ع) در پیرامون جمله «و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبّه» فرمودند: غیبت حضرت قائم (عج) نیز همین طور است، همانا امّت آن را به خاطر طولانى شدن انکار مى کنند، برخى مى گویند: قائم متولّد نشده است، برخى مى گویند: متولّد شده و مرده است، و برخى دیگر مى گویند: یازدهمین ما عقیم بود.
عوامل و نشانه هاى مشتبه شدن امر و به دار آویختن شخصى دیگر به جاى حضرت عیسى به این صورت بود:
1- مأموران دستگیر کننده، رومى وغریب بودند و عیسى (ع) را نمى شناختند.
3- شخص دستگیر شده، از خداوند شکایت کرد. که این شکایت با مقام نبوّت سازگار نیست.
4- همه انجیل هاى مسیحیان که فدا شدن عیسى و به دارآویختن او را با آب و تاب نقل کرده اند، سال ها پس از عیسى (ع) نوشته شده و امکان خطا در آنها بسیار است.
5 - گروه هایى از مسیحیان مسأله صلیب را قبول ندارند و در اناجیل هم تناقضاتى است که موضوع را مبهم مى کند.
احتمالاً کسى که بناى خیانت داشت و با گرفتن پول، عیسى (ع) را به مخالفان معرفى کرد، خود به شکل حضرت تبدیل شد و گرفتار گشت. تفسیر فرقان.
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است