- 4555
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 150و 151 سوره نساء
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره نساء - آیه 150 و 151
آیه 150 به منزله مبتدا و آیه 151 به منزله خبر آن است.
یهودیان و مسیحیان، به خاطر هوس ها و تعصّبات جاهلانه و تنگ نظریه اى بى دلیل، برخى انبیا را قبول داشتند و به برخى کافر بودند.
پیام ها
1- نبوّت، یک جریان وسنّت دائمى الهى و همچون زنجیر به هم پیوسته است. پس باید به همه این جریان اعتقاد داشت. «یریدون ان یفرّقوا بین اللّه و رسله»
2- خدا و رسول، جبهه واحدند و جدایى در کار نیست. «یفرّقوا بین اللّه ورسله»
3- کفر به خدا و رسولان، یا ایمان به خدا و کفر به همه پیامبران، یا ایمان به خدا و کفر نسبت به بعضى انبیا، ممنوع است. راه حقّ، ایمان به خدا و همه پیامبران است. «یکفرون، یقرّقوا، یقومون، هم الکافرون حقّا»
4- همه ادیان آسمانى باید به رسمیّت شناخته شوند. (البتّه در مرز تاریخى خود) «یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض»
5 - پذیرش قوانین مخالف اسلام، نوعى تبعیض در دین و ممنوع است. «نؤمن ببعض و نکفر ببعض»
6- التقاط و راه جدیدى در برابر راه انبیا گشودن، کفر است. «یتخذوا بین ذلک سبیلاً اولئک هم الکافرون»
7- جهنّم، هم اکنون نیز موجود و آفریده شده است. «اعتدنا»
نسبت به «امامت» نیز عقیده به همه امامان لازم است. پذیرش بعضى و انکار بعضى یا توقّف، به منزله ى کفر به همه ائمه است.
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
آیه 150 به منزله مبتدا و آیه 151 به منزله خبر آن است.
یهودیان و مسیحیان، به خاطر هوس ها و تعصّبات جاهلانه و تنگ نظریه اى بى دلیل، برخى انبیا را قبول داشتند و به برخى کافر بودند.
پیام ها
1- نبوّت، یک جریان وسنّت دائمى الهى و همچون زنجیر به هم پیوسته است. پس باید به همه این جریان اعتقاد داشت. «یریدون ان یفرّقوا بین اللّه و رسله»
2- خدا و رسول، جبهه واحدند و جدایى در کار نیست. «یفرّقوا بین اللّه ورسله»
3- کفر به خدا و رسولان، یا ایمان به خدا و کفر به همه پیامبران، یا ایمان به خدا و کفر نسبت به بعضى انبیا، ممنوع است. راه حقّ، ایمان به خدا و همه پیامبران است. «یکفرون، یقرّقوا، یقومون، هم الکافرون حقّا»
4- همه ادیان آسمانى باید به رسمیّت شناخته شوند. (البتّه در مرز تاریخى خود) «یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض»
5 - پذیرش قوانین مخالف اسلام، نوعى تبعیض در دین و ممنوع است. «نؤمن ببعض و نکفر ببعض»
6- التقاط و راه جدیدى در برابر راه انبیا گشودن، کفر است. «یتخذوا بین ذلک سبیلاً اولئک هم الکافرون»
7- جهنّم، هم اکنون نیز موجود و آفریده شده است. «اعتدنا»
نسبت به «امامت» نیز عقیده به همه امامان لازم است. پذیرش بعضى و انکار بعضى یا توقّف، به منزله ى کفر به همه ائمه است.
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است