- 253
- 1000
- 1000
- 1000
شرح فرازی از زیارت جامعه کبیره، 1
سخنرانی حجت الاسلام سید جواد بهشتی با موضوع «شرح فرازی از زیارت جامعه کبیره»، جلسه اول: هدایت و سعادت بشر، سال 1403
چندین بار در قرآن آمده که به اراده پروردگار اسلام جهانگیر خواهد شد دین اسلام بر ادیان و مکاتب قالب خواهد شد. پیامبر اسلام پیامبر روزگار خودش نبود. پیامبر همه روزگاران تا روز رستاخیست. به این منظور پیامبر عزیز ما تدابیری اندیشیدهاند. یکیش این بود که در ماههای آخر عمرشون بارها من یه وقتی از آیتالله العظمی اجع تقلید اصفهان حضرت آیتالله مظاهری شنیدم که فرمودن چند صد بار پیامبر این کارو کرده که در این آخر عمرشون مسلمونها رو جمع میکردند میفرمودن یه حرفی میخوام بزنم که مربوط به شما نیست حاضران به غائبان پدران به فرزندان نسلی پس از نسل تا قیا این پیام را به همه برسانید. اون پیام این است که من برای پس از خود دو میراث گرانبها به جا میگذارم. اینها برای هدایت شما، برای سعادت شما، برای پیشرفت شماست. فردا هم درباره این دو از شما خواهم پرسید. یکی کتاب خدا، یکی اهل بیتم. خب این یه تدبیر بیر دیگری که پیامبر به کار بردن برای استمرار اسلام همین مسئله زیارته. پیغمبر فرمودنتا من میان شما هستم به زیارتم بیایید. برکت داره برای شما. راه به شما نشان میدهم. دردهای شما را درمان میکنم. از بین شما رفتم به زیارت قبرم بیایید. همین چیزی که وهابیها باهاش مخالف هستن. از بین شما رفتم به زیارت قبرم بیایید. قبر من باید پایگاه روشنگری، هدایتگری بیداری باشد. پس از من به زیارت اوسیایم علی، حسن، حسین و فرزندان اونها بروید. پس از شهادت اونها رت قبور اونها بروید. یعنی پیامبر عزیز ما یه نقشهای رو طراحی کردن که همیشه در جهان اسلام یه ولولهای باید باشد. جهانیان ببینند این مسلمونها چقدر رفت و آمد میکنن. سالی یک بار که به زیارت خانه خدا میرود. اونجا هم ارتباط با اولیا هست. یعنی وقتی وارد مسجدالحرام میشه همه جا نشانههاییست از ابراهیم از اسماعیل از هاجر و فداکاریهای اونها اخلاص اونها پیگیری اونها پایداری اونها اصلاً حاجی وقتی وارد مسجدالحرام میشه به جز کعبه یه هلای هم هست اون یه متر و نیم تقریباً با کعبه فاصله داره ه جز کعبه باید دور اون هلالی هم باید بچرخه اونجا کجاست قبر یه مادر و پسر قبر هاجر قبر اسماعیل من یه وقتی نگاه کردم ببینم به جز شیعه اهل سنت اون چهار گروهی که هستن اجازه میدن کسی از این فاصله طواف کنه یعنی دور هجر اسماعیل نگرده فقط دور ک هیچکدوم از فرق اسلامی این اجازه رو نمیدن حالا یه کسی اگه بتونه این کارو بکنه اون طوافش باطله یعنی خداوند یه کاری کرده همین طور که حاجی داره طواف میکنه هر دوری که میگرده یاد اسماعیل هم میکنه یاد هاجر هم میکنه بعد میخواد نماز بخوانه میگه وتخذو من مقام ابراهیم مص نمازتو پشت مقام اب باز صحبت ابراهیمه حاجی ه خدا را پرستش میکنه ولی خدا این آدرسا رو داده. این آدرسا رو داده بعد از نماز طواف شما بفرمایید سعی صفا و مروه هفت بار همون کاری رو میکنه که حاجر انجام داده. ب
چندین بار در قرآن آمده که به اراده پروردگار اسلام جهانگیر خواهد شد دین اسلام بر ادیان و مکاتب قالب خواهد شد. پیامبر اسلام پیامبر روزگار خودش نبود. پیامبر همه روزگاران تا روز رستاخیست. به این منظور پیامبر عزیز ما تدابیری اندیشیدهاند. یکیش این بود که در ماههای آخر عمرشون بارها من یه وقتی از آیتالله العظمی اجع تقلید اصفهان حضرت آیتالله مظاهری شنیدم که فرمودن چند صد بار پیامبر این کارو کرده که در این آخر عمرشون مسلمونها رو جمع میکردند میفرمودن یه حرفی میخوام بزنم که مربوط به شما نیست حاضران به غائبان پدران به فرزندان نسلی پس از نسل تا قیا این پیام را به همه برسانید. اون پیام این است که من برای پس از خود دو میراث گرانبها به جا میگذارم. اینها برای هدایت شما، برای سعادت شما، برای پیشرفت شماست. فردا هم درباره این دو از شما خواهم پرسید. یکی کتاب خدا، یکی اهل بیتم. خب این یه تدبیر بیر دیگری که پیامبر به کار بردن برای استمرار اسلام همین مسئله زیارته. پیغمبر فرمودنتا من میان شما هستم به زیارتم بیایید. برکت داره برای شما. راه به شما نشان میدهم. دردهای شما را درمان میکنم. از بین شما رفتم به زیارت قبرم بیایید. همین چیزی که وهابیها باهاش مخالف هستن. از بین شما رفتم به زیارت قبرم بیایید. قبر من باید پایگاه روشنگری، هدایتگری بیداری باشد. پس از من به زیارت اوسیایم علی، حسن، حسین و فرزندان اونها بروید. پس از شهادت اونها رت قبور اونها بروید. یعنی پیامبر عزیز ما یه نقشهای رو طراحی کردن که همیشه در جهان اسلام یه ولولهای باید باشد. جهانیان ببینند این مسلمونها چقدر رفت و آمد میکنن. سالی یک بار که به زیارت خانه خدا میرود. اونجا هم ارتباط با اولیا هست. یعنی وقتی وارد مسجدالحرام میشه همه جا نشانههاییست از ابراهیم از اسماعیل از هاجر و فداکاریهای اونها اخلاص اونها پیگیری اونها پایداری اونها اصلاً حاجی وقتی وارد مسجدالحرام میشه به جز کعبه یه هلای هم هست اون یه متر و نیم تقریباً با کعبه فاصله داره ه جز کعبه باید دور اون هلالی هم باید بچرخه اونجا کجاست قبر یه مادر و پسر قبر هاجر قبر اسماعیل من یه وقتی نگاه کردم ببینم به جز شیعه اهل سنت اون چهار گروهی که هستن اجازه میدن کسی از این فاصله طواف کنه یعنی دور هجر اسماعیل نگرده فقط دور ک هیچکدوم از فرق اسلامی این اجازه رو نمیدن حالا یه کسی اگه بتونه این کارو بکنه اون طوافش باطله یعنی خداوند یه کاری کرده همین طور که حاجی داره طواف میکنه هر دوری که میگرده یاد اسماعیل هم میکنه یاد هاجر هم میکنه بعد میخواد نماز بخوانه میگه وتخذو من مقام ابراهیم مص نمازتو پشت مقام اب باز صحبت ابراهیمه حاجی ه خدا را پرستش میکنه ولی خدا این آدرسا رو داده. این آدرسا رو داده بعد از نماز طواف شما بفرمایید سعی صفا و مروه هفت بار همون کاری رو میکنه که حاجر انجام داده. ب


تاکنون نظری ثبت نشده است