- 1807
- 1000
- 1000
- 1000
آسان شدن سختیها با احساس حضور خدا، جلسه اول
سخنرانی از آیت الله سید محمدمهدی میرباقری با موضوع «آسان شدن سختیها با احساس حضور خدا»، جلسه اول، سال 1399
اهلبیت علیهم السلام در کلمات نورانی بر این موضوع تأکید کرده اند که خدای متعال هیچگونه حجابی ندارد. خدای متعال در پوشش حجاب و چیزی که بخواهد خدا را بپوشاند و محجوب کند قرار نمی گیرد. خدا هیچ حجابی ندارد و هر کجا که باشید با شماست. به این معنا حضرت حق در حجاب نیست اما از این طرف هم یک حقیقتی است که در خیلی مواقع، ما حضور و محبت و حکمت خدا را در این عالم درک و حس نمی کنیم. حضور و محبت دیگران را حس می کنیم ولی نسبت به حضرت حق غافل هستیم. لذا گلایه مند نسبت به خدا می شویم و اعتراض به طرح خدا داریم و این ناشی از این است که ما در حجاب هستیم. از این مهمتر و سنگینتر آن حجب ظلمانی است که یک موانعی از عالم ظلمات مانع بین ما و خدای متعال است.
در معارف ما به صورت مکرر این مطلب آمده است که فرمودند به واسطه ما خدا عبادت و شناخته می شود و رسول خدا حجاب خدای متعال هستند. در روایتی فرمود بعد از اینکه خدای متعال حضرت را آفرید به او فرمود: "انت المراد و انت المرید". دوازده حجاب از نور آفرید. در هر حجابی که حضرت رفتند وقوفی داشتند. در حجاب اول دوازده هزار سال، در حجاب دوم یازده هزار سال و... و در هر عالمی هم ذکری داشتند و این عوالم را به نور و ذکر خودشان نورانی کردند. همه حجب نورانی در مقام ایمان هستند. اگر کسی به وجود مقدس نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و بیت حضرت وارد شد، بیتی که در آن کلمه نور و ذکر تنزل پیدا کرده است، نور حضرت حق متمثل می شود در مثلی که در توحید صدوق فرمود: «این مثل، خود نبی اکرم هستند.» پس بین ما و حضرت حق یک سری حجاب هایی است. و از این مهمتر و سنگینتر، آن حجاب های ظلمانی است.
اهلبیت علیهم السلام در کلمات نورانی بر این موضوع تأکید کرده اند که خدای متعال هیچگونه حجابی ندارد. خدای متعال در پوشش حجاب و چیزی که بخواهد خدا را بپوشاند و محجوب کند قرار نمی گیرد. خدا هیچ حجابی ندارد و هر کجا که باشید با شماست. به این معنا حضرت حق در حجاب نیست اما از این طرف هم یک حقیقتی است که در خیلی مواقع، ما حضور و محبت و حکمت خدا را در این عالم درک و حس نمی کنیم. حضور و محبت دیگران را حس می کنیم ولی نسبت به حضرت حق غافل هستیم. لذا گلایه مند نسبت به خدا می شویم و اعتراض به طرح خدا داریم و این ناشی از این است که ما در حجاب هستیم. از این مهمتر و سنگینتر آن حجب ظلمانی است که یک موانعی از عالم ظلمات مانع بین ما و خدای متعال است.
در معارف ما به صورت مکرر این مطلب آمده است که فرمودند به واسطه ما خدا عبادت و شناخته می شود و رسول خدا حجاب خدای متعال هستند. در روایتی فرمود بعد از اینکه خدای متعال حضرت را آفرید به او فرمود: "انت المراد و انت المرید". دوازده حجاب از نور آفرید. در هر حجابی که حضرت رفتند وقوفی داشتند. در حجاب اول دوازده هزار سال، در حجاب دوم یازده هزار سال و... و در هر عالمی هم ذکری داشتند و این عوالم را به نور و ذکر خودشان نورانی کردند. همه حجب نورانی در مقام ایمان هستند. اگر کسی به وجود مقدس نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و بیت حضرت وارد شد، بیتی که در آن کلمه نور و ذکر تنزل پیدا کرده است، نور حضرت حق متمثل می شود در مثلی که در توحید صدوق فرمود: «این مثل، خود نبی اکرم هستند.» پس بین ما و حضرت حق یک سری حجاب هایی است. و از این مهمتر و سنگینتر، آن حجاب های ظلمانی است.
کاربر مهمان
کاربر مهمان