سخنرانی حجت الاسلام سید محمد ضیاء آبادی با موضوع تقوا، انجام واجبات و ترک مُحرّمات
خداوند در قرآن با لحن تأسف باری به این نکته اشاره می کند که حساب مردم نزدیک است اما عجیب است که آنها در غفلت هستند . برخی خفته دل اند و از دین روی بر می گردانند. این عده قدرت ندارند تا با هوای نفسشان مبارزه کرده و این ها همان غافلان اند. غافلان در حالی که همه ی مفاهیم دین را می دانند اما ظواهر آن را به بازی می گیرند. قلب های این انسان ها مرده است و دیگر چیزی در آن اثر نخواهد داشت.
امام باقر (ع) می فرمایند: قلوب انسان ها را می توان به چند بخش تقسیم کرد.
1.قلب منکوس
قلبی که وارونه شده و دیگر فطرت توحیدی ندارد. این قلب قلب انسان کافر است.
2.قلب مفتوح
قلبی که روشن است و رو به خداوند است.
3.قلب محجوب
این قلب در قیامت و در مقابل خداوند در پرده و حجاب قرار دارد. این قلب قلبی چرکین است که خیر و شر در آن در رفت و آمد هستند. گاهی شر بر این قلب حاکم است و گاهی خیر. صاحب این قلب رو به خداوند است اما چیز دیگری او را جذب کرده است.
خداوند در قرآن یازده بار قسم متوالی خورده است و در آخر به جان انسان قسم خورده و تنها راه نجات انسان ها را تقوا و رستگاری بیان کرده است. ترک محرمات و انجام واجبات می تواند اولین گام برای رسیدن به تقوا باشد.
خداوند در قرآن با لحن تأسف باری به این نکته اشاره می کند که حساب مردم نزدیک است اما عجیب است که آنها در غفلت هستند . برخی خفته دل اند و از دین روی بر می گردانند. این عده قدرت ندارند تا با هوای نفسشان مبارزه کرده و این ها همان غافلان اند. غافلان در حالی که همه ی مفاهیم دین را می دانند اما ظواهر آن را به بازی می گیرند. قلب های این انسان ها مرده است و دیگر چیزی در آن اثر نخواهد داشت.
امام باقر (ع) می فرمایند: قلوب انسان ها را می توان به چند بخش تقسیم کرد.
1.قلب منکوس
قلبی که وارونه شده و دیگر فطرت توحیدی ندارد. این قلب قلب انسان کافر است.
2.قلب مفتوح
قلبی که روشن است و رو به خداوند است.
3.قلب محجوب
این قلب در قیامت و در مقابل خداوند در پرده و حجاب قرار دارد. این قلب قلبی چرکین است که خیر و شر در آن در رفت و آمد هستند. گاهی شر بر این قلب حاکم است و گاهی خیر. صاحب این قلب رو به خداوند است اما چیز دیگری او را جذب کرده است.
خداوند در قرآن یازده بار قسم متوالی خورده است و در آخر به جان انسان قسم خورده و تنها راه نجات انسان ها را تقوا و رستگاری بیان کرده است. ترک محرمات و انجام واجبات می تواند اولین گام برای رسیدن به تقوا باشد.
کاربر مهمان
کاربر مهمان
کاربر مهمان