- 114
- 1000
- 1000
- 1000
توحید در حکومت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله
سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین آقامیری با موضوع "توحید در حکومت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله"، سال 1403
وجود مقدس خاتم الانبیا صلی الله بر اساس سه رکن حکومتش را اقامه کرد یا به عبارت دیگر حکومت پیغمبر خاتم دارای سه ستون و سه رکن است؛ توحید، عدالت و کرامت انسانی. انقلاب پیغمبر یک انقلاب روبنایی نبود، بلکه یک انقلاب زیربنایی بود. در آن زمان لباس پاره و مندرسی به تن جامعه بود که پیغمبر با آمدنش این لباس را عوض کرد. زیرساختهایی که زاییده فکر ناقص بشر بود، توسط پیامبر اکرم صلی الله در جامعه از بین رفت و بر اساس نگاههای الهی در جامعه زیرساختهایی را از نو بنا کرد. مسئله توحید، مسئله اساسی این ارکان است. در جامعهای که پیغمبر به رسالت مبعوث شدند مردم بت پرست بودند پیغمبر خداپرستی را آورد تا بت پرستی از بین برود. در آن زمان قوانین از طریق روسای قبایل تدوین میشد، لذا نگاه درستی به ابعاد وجودی انسان نداشتند. ولی پیغمبر اعلام کرد که قانونگذار حقیقی فقط خداست. در کلمه توحید که یکی از ارکان حکومت پیغمبر است، ایمان حقیقی شرط است. در لا اله الا الله، سه حقیقت نهفته است؛ اول اینکه عالم خدا دارد، یعنی ما صاحب داریم. نظم در این عالم فقط از جانب خداست. دشمنیها فراوان است ولی این عالم خدایی دارد با همه اینها صدای حق خاموش شدنی نیست و اما سومین حقیقت لا اله الا الله این است که تنها کسی که قانونگذار عالم است، فقط خداست. لذا اگر روایتی با مفاهیم قرآن در تضاد باشد جعلی محسوب میشود.
وجود مقدس خاتم الانبیا صلی الله بر اساس سه رکن حکومتش را اقامه کرد یا به عبارت دیگر حکومت پیغمبر خاتم دارای سه ستون و سه رکن است؛ توحید، عدالت و کرامت انسانی. انقلاب پیغمبر یک انقلاب روبنایی نبود، بلکه یک انقلاب زیربنایی بود. در آن زمان لباس پاره و مندرسی به تن جامعه بود که پیغمبر با آمدنش این لباس را عوض کرد. زیرساختهایی که زاییده فکر ناقص بشر بود، توسط پیامبر اکرم صلی الله در جامعه از بین رفت و بر اساس نگاههای الهی در جامعه زیرساختهایی را از نو بنا کرد. مسئله توحید، مسئله اساسی این ارکان است. در جامعهای که پیغمبر به رسالت مبعوث شدند مردم بت پرست بودند پیغمبر خداپرستی را آورد تا بت پرستی از بین برود. در آن زمان قوانین از طریق روسای قبایل تدوین میشد، لذا نگاه درستی به ابعاد وجودی انسان نداشتند. ولی پیغمبر اعلام کرد که قانونگذار حقیقی فقط خداست. در کلمه توحید که یکی از ارکان حکومت پیغمبر است، ایمان حقیقی شرط است. در لا اله الا الله، سه حقیقت نهفته است؛ اول اینکه عالم خدا دارد، یعنی ما صاحب داریم. نظم در این عالم فقط از جانب خداست. دشمنیها فراوان است ولی این عالم خدایی دارد با همه اینها صدای حق خاموش شدنی نیست و اما سومین حقیقت لا اله الا الله این است که تنها کسی که قانونگذار عالم است، فقط خداست. لذا اگر روایتی با مفاهیم قرآن در تضاد باشد جعلی محسوب میشود.
تاکنون نظری ثبت نشده است