- 716
- 1000
- 1000
- 1000
رمضان، ماه امید برای ظهور - جلسه دهم
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با موضوع "رمضان، ماه امید برای ظهور"، شرحی بر دعای افتتاح، جلسه دهم، سال 1397
ماه رمضان را باید اساسا ماه امام زمان (عج) بدانیم. رسول خدا (ص) فرمودند که بین ما دو وزن گرانبها را باقی می گذارند که این دو کتاب خدا و عترت پیامبر بود که هیچ وقت از یکدیگر جدا نمی شوند.
ماه رمضان ماه قرآن است؛ بنابراین ماه عترت رسول خدا ص هم هست. به همان اندازه که شب های قدر شب های قرآنی است به همان میزان شب های امام زمانی ص هم باید باشد. در شب های قدر امام زمان (عج) پرونده های اعمال ما را بازبینی و امضا می کند.
دعای افتتاح خیلی ما را به یاد امام زمان ع می اندازد و به ما نوع ارتباط با امام زمان ع را می آموزد. در این دعا فرد رسما برای امام زمان ع دعا می کند و این ویژگی خاص این دعاست.
کسی که برای امام زمان ع دعا می کند با این که می داند امام هیچ احتیاجی به دعای او ندارد به یک درجه ای از معرفت رسیده است. بی تابی یکی از دلایل دعا کردن ما برای امام زمان ع است. این عظمتِ یک انسان را می رساند.
وقتی محبت ما به امام زمان ع اعلام شود، پی ریزی یک تمدن است و پی ریزی تمدن ما در گرو محبت به اباعبدالله (ع) است؛ یعنی از اشک بر امام مظلوم بر اشک بر امام مقتدر برسیم.
ماه رمضان را باید اساسا ماه امام زمان (عج) بدانیم. رسول خدا (ص) فرمودند که بین ما دو وزن گرانبها را باقی می گذارند که این دو کتاب خدا و عترت پیامبر بود که هیچ وقت از یکدیگر جدا نمی شوند.
ماه رمضان ماه قرآن است؛ بنابراین ماه عترت رسول خدا ص هم هست. به همان اندازه که شب های قدر شب های قرآنی است به همان میزان شب های امام زمانی ص هم باید باشد. در شب های قدر امام زمان (عج) پرونده های اعمال ما را بازبینی و امضا می کند.
دعای افتتاح خیلی ما را به یاد امام زمان ع می اندازد و به ما نوع ارتباط با امام زمان ع را می آموزد. در این دعا فرد رسما برای امام زمان ع دعا می کند و این ویژگی خاص این دعاست.
کسی که برای امام زمان ع دعا می کند با این که می داند امام هیچ احتیاجی به دعای او ندارد به یک درجه ای از معرفت رسیده است. بی تابی یکی از دلایل دعا کردن ما برای امام زمان ع است. این عظمتِ یک انسان را می رساند.
وقتی محبت ما به امام زمان ع اعلام شود، پی ریزی یک تمدن است و پی ریزی تمدن ما در گرو محبت به اباعبدالله (ع) است؛ یعنی از اشک بر امام مظلوم بر اشک بر امام مقتدر برسیم.
تاکنون نظری ثبت نشده است