- 4503
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 113 سوره انعام
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره انعام- آیه 113
وَلِتَصْغَى إِلَیْهِ أَفْئِدَةُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْأَخِرَةِ وَلِیَرْضَوْهُ وَ لِیَقْتَرِفُواْ مَا هُم مُقْتَرِفُونَ
ترجمه
و (شیاطین، سخنان فریبنده خود را بر مردم مى خوانند) تا گوش دل آنان که به قیامت ایمان ندارند، به آن سخنان مایل شود و آن را بپسندند و آنان به دست آورند آنچه را به دنبال به دست آوردنش هستند.
«تَصغى» از «صَغْو»، به معناى تمایل است، تمایلى که از راه شنیدن حاصل مى شود.
«اِقتراف»، به معناى تحصیل و کسب چیزى است.
پیام ها
1- وسوسه ها و تبلیغات، به تنهایى عامل انحراف نیست، بلکه گوش دادن و دل سپردن و جذب شدن، مؤثّر است. «لتصغى ... لیرضوه»
2- ایمان نداشتن به آخرت، سبب تسخیر و نفوذ شیطان است. «لایؤمنون بالاخرة»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
وَلِتَصْغَى إِلَیْهِ أَفْئِدَةُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْأَخِرَةِ وَلِیَرْضَوْهُ وَ لِیَقْتَرِفُواْ مَا هُم مُقْتَرِفُونَ
ترجمه
و (شیاطین، سخنان فریبنده خود را بر مردم مى خوانند) تا گوش دل آنان که به قیامت ایمان ندارند، به آن سخنان مایل شود و آن را بپسندند و آنان به دست آورند آنچه را به دنبال به دست آوردنش هستند.
«تَصغى» از «صَغْو»، به معناى تمایل است، تمایلى که از راه شنیدن حاصل مى شود.
«اِقتراف»، به معناى تحصیل و کسب چیزى است.
پیام ها
1- وسوسه ها و تبلیغات، به تنهایى عامل انحراف نیست، بلکه گوش دادن و دل سپردن و جذب شدن، مؤثّر است. «لتصغى ... لیرضوه»
2- ایمان نداشتن به آخرت، سبب تسخیر و نفوذ شیطان است. «لایؤمنون بالاخرة»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است