- 2488
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 26 سوره عنکبوت
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره عنکبوت - آیه 26
فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ وَقَالَ إِنِّى مُهَاجِرٌ إِلَى رَبِّى إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
ترجمه
پس لوط به او (ابراهیم) ایمان آورد، و گفت: همانا من به سوى پروردگارم روى آورده ام که او عزیز و حکیم است.
اکثر مفسّران گفته اند: مراد از «مهاجر»، حضرت ابراهیم است، چنانکه در آیه دیگر حضرت فرمودند: «انّى ذاهب الى ربّى سیهدین» و بعضى گفته اند: مراد حضرت لوط است.
پیام ها
1- انبیا به یکدیگر ایمان دارند. «فآمن له لوط» البتّه این نشان غربت و تنهایى حضرت ابراهیم نیز مى باشد.
2- گاهى در یک زمان چند پیامبر بوده؛ ولى امامت و رهبرى بر عهده یکى از آنان بوده است. «فآمن له لوط»
3- ایمان حضرت لوط، نوعى اعلام حمایت و تقویت حضرت ابراهیم بود. «فآمن له» و نفرمود: «آمن به»
4- هجرت هدفدار، وسیله رشد و تربیت است. «الى ربّى»
5 - مردان خدا، به زمین و زمان و هیچ فرد و گروهى وابستگى ندارند. «اِنّى مهاجر الى ربّى»
6- با یاد الطاف الهى، روحیه هجرت را در خود تقویت کنیم. «مهاجر الى ربّى انّه هو العزیز الحکیم» (اتّصال به خداى عزیز، غربتها را جبران مى کند.)
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ وَقَالَ إِنِّى مُهَاجِرٌ إِلَى رَبِّى إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
ترجمه
پس لوط به او (ابراهیم) ایمان آورد، و گفت: همانا من به سوى پروردگارم روى آورده ام که او عزیز و حکیم است.
اکثر مفسّران گفته اند: مراد از «مهاجر»، حضرت ابراهیم است، چنانکه در آیه دیگر حضرت فرمودند: «انّى ذاهب الى ربّى سیهدین» و بعضى گفته اند: مراد حضرت لوط است.
پیام ها
1- انبیا به یکدیگر ایمان دارند. «فآمن له لوط» البتّه این نشان غربت و تنهایى حضرت ابراهیم نیز مى باشد.
2- گاهى در یک زمان چند پیامبر بوده؛ ولى امامت و رهبرى بر عهده یکى از آنان بوده است. «فآمن له لوط»
3- ایمان حضرت لوط، نوعى اعلام حمایت و تقویت حضرت ابراهیم بود. «فآمن له» و نفرمود: «آمن به»
4- هجرت هدفدار، وسیله رشد و تربیت است. «الى ربّى»
5 - مردان خدا، به زمین و زمان و هیچ فرد و گروهى وابستگى ندارند. «اِنّى مهاجر الى ربّى»
6- با یاد الطاف الهى، روحیه هجرت را در خود تقویت کنیم. «مهاجر الى ربّى انّه هو العزیز الحکیم» (اتّصال به خداى عزیز، غربتها را جبران مى کند.)
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است