- 2821
- 1000
- 1000
- 1000
تفسیر آیه 11سوره نحل
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره نحل - آیه 11
یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالْأَعْنَبَ وَمِن کُلِّ الَّثمَرَ تِ إِنَّ فِى ذَ لِکَ لَأَیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ
ترجمه
خداوند به وسیله آن آب براى شما کشتزار و زیتون و درختان خرما و انگور واز هر نوع میوه اى مى رویاند. همانا در این امر براى آنان که مى اندیشند نشانه اى روشن است.
از میان انواع گیاهان و میوه ها، خداوند زیتون، خرما و انگور را در این آیه مطرح کرده است. متخصّصان تغذیه مى گویند: کمتر میوه اى است که به اندازه این ها براى بدن مفید و لازم باشد. قرآن در آیه 35 سوره نور، از زیتون به عنوان «شجرة مبارکة» یاد کرده و به روغن آن اشاره نموده است. جلد هفتمِ کتاب «اوّلین دانشگاه و آخرین پیامبر» در بیان خواص انگور و خرما مى باشد.
پیام ها
1- رویاندن، کار خداست نه کشاورز. «ینبت لکم»
2- انواع گیاهان و درختان و میوهها، براى انسان آفریده شده است. «لکم»
3- محصولات وثمرات، عبورگاهند نه توقفگاه، نشانه وعلامتِ راهند نه مقصد.«لآیة»
4- دیدن ودانستن کافى نیست، فکر کردن و تدبّر در هستى لازم است. «لقوم یتفکرون»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالْأَعْنَبَ وَمِن کُلِّ الَّثمَرَ تِ إِنَّ فِى ذَ لِکَ لَأَیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ
ترجمه
خداوند به وسیله آن آب براى شما کشتزار و زیتون و درختان خرما و انگور واز هر نوع میوه اى مى رویاند. همانا در این امر براى آنان که مى اندیشند نشانه اى روشن است.
از میان انواع گیاهان و میوه ها، خداوند زیتون، خرما و انگور را در این آیه مطرح کرده است. متخصّصان تغذیه مى گویند: کمتر میوه اى است که به اندازه این ها براى بدن مفید و لازم باشد. قرآن در آیه 35 سوره نور، از زیتون به عنوان «شجرة مبارکة» یاد کرده و به روغن آن اشاره نموده است. جلد هفتمِ کتاب «اوّلین دانشگاه و آخرین پیامبر» در بیان خواص انگور و خرما مى باشد.
پیام ها
1- رویاندن، کار خداست نه کشاورز. «ینبت لکم»
2- انواع گیاهان و درختان و میوهها، براى انسان آفریده شده است. «لکم»
3- محصولات وثمرات، عبورگاهند نه توقفگاه، نشانه وعلامتِ راهند نه مقصد.«لآیة»
4- دیدن ودانستن کافى نیست، فکر کردن و تدبّر در هستى لازم است. «لقوم یتفکرون»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
تاکنون نظری ثبت نشده است